۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

بی غیرتی؛ امروز «بشار اسد» فردا «خامنه ای »

شیخ مهدی طائب را تا کنون  یک «‌زبان   به مزد» می دانستم که در شرایط بحران اقتصادی، به امید لقمه ای نان ـ ولو آغشته به نجاست ـ  برای خامنه ای خوش رقصی می کند اما سخنان اخیر او در خصوص « ترجیح امنیت سوریه به تأمین خوزستان»‌مرا قانع کرد که او معجونی از بی غیرتی و بی خردی است. بی غیرت از آن جهت که همچون همه بی غیرت های تاریخ ،  بی خیالی خویش نسبت به ناموسی از نوامیس وطن را اینگونه به صورت علنی ، فریاد می زند وبی خرد از آن جهت که  نقش سرزمین زرخیز خوزستان در تأمین نیازهای مالی ایران را نمی داند. او حتی نمی داند اگر  امروز بشار اسد و برخی دیکتاتورهای سرشناس دنیا، ننگ دوستی با  سران جمهوری اسلامی را تحمل می کنندتنهابه خاطر ولخرجی های خامنه ای برای آن دیکتاتور هاست و اگر  خوزستان و پول نفت در کار نباشد همین بشار اسد حتی  به سلام خامنه ای پاسخ نخواهد داد.

اما سخن اخیر شیخ طائب ، بی غیرتی بشار اسد را نیز به نمایش گذاشت، این شیخ  در حالی مدعی سوریه هم شده و آن کشور را استان سی وپنجم جمهوری اسلامی می نامد که رهبرش حتی نمی تواند در  برابر عروسک دست ساز خویش ـ احمدی نژاد ـ  از خود دفاع کند . گمان می کردم این سخن نابخردانه اعتراض  مقامات سوریه بر می انگیزد اما ظاهراً بی غیرتی درد مشترک همه  دیکتاتورهای حقیر است . البته این ویژگی برای  بشار ، موضوع جدیدی نیست . او بی غیرتی خویش را از طریق به خون کشیدن هزاران زن و مرد سوری و دستور تجاوز به دهها بانوی سوری در زندان های آن کشور به نمایش گذاشته است.اما  بی  غیرتی جدید او نسبت به سخن اهانت آمیز شیخ طائب ، مرا به شدت نگران کرد.  زیرا گمان می کنم این سکوت ، الگوی رفتاری آینده خامنه ای خواهد بود اگر نگویم بشار این بی غیرتی را در مکتب خامنه ای آموخته است! سکوت اخیر بشار و کارگزاران حکومت  او  نشان می دهد برای حفظ حکومت نا مشروع ، حاضرند  ادعاهای تحقیر کننده حتی در حد ادعای مالکیت سایر کشورها نسبت به سرزمین خود را بپذیرند.

این  روش   به نحوی دیگر  در سالهای اخیر برای حفظ رژیم  جمهوری اسلامی در پیش گرفته شده است. واگذاری امتیازات   بزرگ نفتی به چین ـ که برخی  سایت های اصولگرا آن را ترکمانچای نفتی نامیدند ـ و  سکوت نسبت  به زور گویی های روسیه در ماجرای تقسیم خزر، در  واقع  نشان دهنده آنست که  اگر لازم باشد خامنه ای هم به مانند بشار اسد ادعاهای   تحقیر کننده در خصوص تمامیت ارضی ایران را تحمل خواهد کرد تا شاید حمایتی  برای تداوم حکومت خود به دست بیاورد! آی کسانی که با تظاهر به نگرانی نسبت به تمامیت ارضی ایران، مدارا با حکومت فاسد و بی کفایت ولی فقیه  را توصیه می کنید آینده خامنه ای را در آینه بشار اسد ببینید!   

۱ نظر:

  1. خمینی همان اوائل گفت ما ملت نداریم امت اسلامی داریم وگفت ملی گرائی (عشق به مام میهن ) خلاف اسلام است و در عمل می بینیم رئیس قوه قضائیه هاشمی شاهرودی رئیس فعلی مجلس.فرمانده بسیج .وزیر امور خارجه(که در مصر در کنفرانس مطبوعاتی به زبان عربی حرف زد و در استرالیا به پاسپورت عراقی اش گیر داده بودند) همه عرب هستند.بازسازی لبنان یک ساله انجام شد ولی خرم شهر هنوز اب اشامیدنی سالم ندارد.خامنه ای از دو دستار عربی و فلسطینی بر سر و گردن استفاده می کند.با این اوصاف این شیخ بی مقدار نا خواسته منویات درونی حاکمان را آشکار کرده است. به امید آزادی میهن از دست تازیان

    پاسخحذف