۱۳۹۱ شهریور ۲, پنجشنبه

« چهل » جمهوری اسلامی از همه «‌چهل » ها بیشتر است

تقریباً سه سال و دوماه پیش ، اجلاس سران جنبش عدم تعهد در شرم الشیخ مصر برگزار شد . در آن زمان ، خبرگزاری حرفه ای فارس ـ همان خبر گزاری که مصاحبه جعلی با محمد مرسی ، منتشر نمود ـ گزارشی در مورد این اجلاس نوشت که در بخشی از آن با اشاره به حضور چهل ویک رئیس جمهور ، پادشاه ، نخست وزیر و معاون رئیس جمهور از یکصدو دوازده کشور عضو جنبش عدم تعهد ،آمده بود: « حدود چهل کشور در سطح رئیس جمهور ، نخست وزیر و معاون رئیس جمهور در این اجلاس شرکت نمودند . این در حالی است که در چهاردهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در هاوانا در سال ۲۰۰۶ پنجاه و هشت کشور در سطح سران شرکت نمودند . این امر با توجه به عدم شرکت یازده کشور عضو جنبش در این اجلاس قابل تأمل بوده وحاکی از سطح پایین شرکت در اجلاس می باشد » ( گزارش فارس از اجلاس شرم الشیخ را در اینجا بخوانید پاراگراف « اظهار تأسف فارس از تعداد کم سران شرکت کننده در آن اجلاس» در پایان گزارش ، بند یک از قسمت ملاحظات!)
حالا قرار است همان اجلاس در تهران بر گزار شود و این بار هم خبر گزاری فارس ، از حضور« بیش از چهل کشور در این اجلاس در سطح سران » خبر داده ـ اینجا ـ بدون آنکه کاهش تعداد سران شرکت کننده و نیز عدم شرکت بیست کشور در اجلاس را مهم بداند . البته حق با دروغ نویسان « خبرگزاری فارس » است زیرا این «‌چهل » کجا و آن چهل کجا؟ آمدن این چهل « بی خاصیت » به ایران ، میلیاردها دلار خرج روی دست ملت ایران می گذارد در حالی که مصر برای کشاندن چهل تن از سران کشورها به شرم الشیخ ، یک دهم این مبلغ را هم خرج نکرد و حتی مجبور نشد یک روز هم کشورش را تعطیل نماید.

۲ نظر:

  1. آقای واحدی عزیز ،بنده به تحلیل های شما بسیار موافقم و پیگیر برنامه های شما،به خصوص در "افق"، در یک برنامه به نام "جنبش سبز: ۳ سال بعد؛ طرح های پیشنهادی اپوزیسیون"،آقای داد پیشنهاد تمرکز روی آزادی زندانیان سیاسی دادن . برای بنده سوالی پیش آمد ،اینکه ،چرا شماها شروع،چنین برنامه را با آزادی زندانیان شروع نمیکنید ؟اگر چنین میشود ،در این ۳ سال ،بینهایت بار از صدای شما عزیزان به طور مستمر و با معنی این صدا رو شنیده بودیم ،که اگه اینطور میشود آیا جامع ایرانی و علاقهمند به شما رو با مسولیت تر نمیکرد در قبال این عزیزان ؟؟مطمنا از شما ها بسیار شنیدیم، اما سؤال من روی مستمر و معنی دار کردن موضوع هست .با آرزوی موفقیت شما.

    پاسخحذف