۱۳۹۱ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

حج احمدی نژاد خونبهای ایرانیان اعدام شده در عربستان

پس از حدود سه ماه تکذیب و اعلام بی خبری توسط مقامات جمهوری اسلامی ، در نیمه دوم خرداد ماه اعلام شد هشت ایرانی در عربستان سعودی ، گردن زده شدند . در آن زمان ، مقامات دستگاه دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ، ادعا کردند در واکنش به عدم رعایت حقوق اعدام شدگان ، سفر «‌امیر عبداللهیان »‌معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی به عربستان لغو شده است . خبرگزاری فارس روز بیست و چهارم خرداد ماه سال ۹۱ ضمن اعلام این خبر نوشت : معاون وزیر خارجه قرار بود برای دیدار با مقامات عربستانی ، به جده سفر کند که در پی اقدام عربستان در اعدام برخی اتباع ایرانی این سفر لغو شد . این خبرگزاری ، هدف سفرِ لغو شده را تقدیم دعوت نامه احمدی نژاد به ملک عبداله برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران اعلام کرده بود . دقیقاً دوماه بعد از این « غیرت نماییِ »‌ دروغین ،محمود احمدی نژاد به همراه شش عضو کابینه و تعدادی از مدیران ارشد دولتی عازم عربستان شد . اگر چه بهانه احمدی نژاد برای سفر به عربستان ، شرکت در اجلاس فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی بود اما مشخص نیست چرا او دو روز قبل از آغاز اجلاس وارد عربستان شده و چرا گروه پُرشمار ملازمان خود را با همراه ساختن اعضای خانواده هایشان ، پُر شمارتر کرده است؟
کسانی که خبر سفر حقیرانه احمدی نژاد به عربستان و ذوق زدگی تعدادی از اعضای کابینه برای حضور در هیئت همراه او را می خوانند به یاد می آورند که حدود هفتاد سال قبل ، اعدام ناحق یک ایرانی در عربستان منجر به قطع رابطه دولت ایران با عربستان به مدت چند سال شد و تنها بعد از پوزش خواهی رسمی عربستان ، دو کشور مجدداً روابط خود را برقرار کردند . اما این بار، دوماه بعد از اعدام ناجوانمردانه هشت ایرانی در عربستان ودر حالی که هنوز خبری از معذرت خواهی نیست رئیس و اعضای دولت جمهوری اسلامی خود را به عربستان رساندند تا در کنار کسانی بنشینند که به ادعای رسانه های رسمی نظام ولایت فقیه ، شخصاً دستور اعدام ایرانیان را صادر کرده بودند.اشتیاق هم نشینی با سران سعودی باعث شد سران بی حمیت دولت جمهوری اسلامی دو روز قبل از آغاز اجلاسی که بهانه سفر آنها بود خود را به عربستان برسانند .
نمی دانم احمدی نژاد که در « شوی » تبلیغات ریاست جمهوری خود نحوه استقبال ژاک شیراک از خاتمی را موجب غصه دار شدن خود می دانست اکنون با کدام توجیه ، به سفری رفته که حتی دعوت از او برای انجام این سفر بدون رعایت پروتکل های معمول صورت گرفته است ؟( بنا براعلام رسانه های ایرانی ، دولت عربستان به جای تقدیم دعوت نامه توسط فرستاده ویژه پادشاه ،احمدی نژاد را از طریق نامه ای دعوت کرده که سفیر سعودی درتهران آن را به اسفندیار مشایی تحویل داده است ). شاید این بارسران عربستان ، به جای پوزش خواهی از ملت ایران ، سفر تشریفاتی عده زیادی از یاران احمدی نژاد به کشور خود را به عنوان «‌خون بها» ی ایرانیان اعدام شده ، پیشنهاد نموده اند و رئیس ضد ایرانی دولت کودتایی نیز با پذیرش این سفر ، خون بهای تقدیمی را قابل قبول دانسته است . اگر غیر ازاین بود، هم زمان با زلزله ویرانگر که همه ایران را عزادار کرده ، احمدی نژاد قافله سالار سفر به قتلگاه فرزندان این کشور نمی شد. ممکن است محمود احمدی نژاد مدعی باشد سفر او به عربستان ، اجتناب ناپذیر بوده ، اما همراه ساختن قافله ای پُر شمار، تنها به این مفهوم است که رئیس و اعضای «دولتِ ایران ستیزِ احمدی نژاد » ،انگیزه مضاعف داشته اند تا به سران حکومت سعودی اعلام کنند «‌خون بهای تقدیمی عربستان »‌را با جان ودل پذیرفته اند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر