۱۳۹۱ خرداد ۱۳, شنبه

نماینده قاتل و « بیل » چندکاره او

سیزدهم خرداد ۹۱
همه ما این ضرب المثل ایــــرانی را شنیده ایم که « آش چقـــــــدر شور است که خان هم فهمیده » . حضور یک قاتل در میان گماشتگان مجلس نهم ، ظاهراً مشمول همین ضرب المثل شده به طوری که آنها هم نتوانسته اند در برابر آن سکوت کنند . البته راستش را بخواهید من تصور می کنم گماشتگان مجلس ، خیلی با قتل و قاتل ، مخالف نیستند که اگر بودند صد نفر از آنها برای ریاست خود، به حداد عادل رأی نمی دادند در حالی که چند روز قبل از افتتاح مجلس نهم ، همین « حداد ناعادل » با فریب اعضای مجلس هشتم ، راه ابقای « مرتضوی قاتل »در سمت مهم دولتی را هموار کرد . پس ، تظاهر این گماشتگان به« مخالفت با یک قاتل » را باید به حساب شبکه های اجتماعی ونفوذ گسترده آنهادر داخل ایران گذاشت ؛ همان نفوذی که مخفی ترین خبرها را هم در اولین فرصت ، به خانه همه ایرانیان می برد . شاید آگاهی از همین نفوذ بود که هاشمی رفسنجانی را تشویق کرد از برکات « فیس بوک » سخن بگوید .
کسی که به اعتراف سایت های خبری حکومتی سابقه قتل و زندان را همراه با برجستگی های دیگر همچون زمین خواری در پرونده خویش دارد در حالی از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده که بسیاری از انسان های شریف ، تنها به استناد برخی گزارش های غیر موثق ، رد صلاحیت می شوند . به یاد دارم روز سیزدهم بهمن ۸۲ و در آستانه انتخابات مجلس هفتم ، بخشی از سر مقاله افتاب یزد را به سخنان شیخ محمد مؤمن ـ عضو عجیب الخلقه شورای نگهبان ـ اختصاص دادم که برای توجیه « ردصلاحیت گسترده کاندیداها » گفته بود :«وقتی می دانیم یک نفر هرزه و جاسوس است اما در وزارت اطلاعات ، اسمش نرفته یا آنها هنوز اظهار نظر نکرده اند ، آیا چنین فردی می تواند به مجلس برود ؟» یعنی شورای نگهبان برای خود این حق را قائل است کسی را که دستگاه اصلی مبارزه با جاسوسی ، اتهام جاسوسی اورا احراز نکرده ، رد صلاحیت کند اما اکنون کسی را که مرتکب قتل عمد شده ، به همراه دویست و چند گماشته دیگر به مجلس می فرستد .
امروز یکی از دوستان بر روی صفحه فیس بوک خود ، اشاره ای به این موضوع کــــرده و پرسیــــده بود: « چگونه کسی که با بیل ، مرتکب قتل شده ، توانسته از فیلتر شورای نگهبان عبــور کند و به مجلس ، راه یابد؟» در ذیل همان پُست مطلبی با این مضمون نوشتم که « حکومت جمهوری اسلامی ، نمی تواند به نماینده واقعی اقشار مختلف از جمله روزنامه نگاران ، معلمان ، کارگران و...اجازه حضور در مجلس را بدهد . فعلاً راه برای حضور نماینده قاتل ها ـ مثل همین نماینده مورد نظر ـ و کهریزکی ها ـ مانند زاکانی و کوچک زاده ـ باز کرده ، احتمالاً از حوزه هایی که انتخابات آنها باطل شده ، نماینده قاچاقچیان را هم به مجلس می فرستد . حالا اگر نماینده سایر اقشار جامعه ، نمی توانند به مجلس راه پیدا کنند مشکل ، در اثبات ولایت پذیر ی آنهاست ». در مورد چگونگی عبور این قاتل از فیلتر شورای نگهبان هم نظر خود را بدینگونه نوشتم :«لابد این قاتل ، با همان بیل که آدم کشته ، فیلتر شورای نگهبان را هم گشاد کرده تا بتواند از آن عبور کند ». راستی به نظر شما ، در مجلس گماشتگان ،« بیل چند منظوره» نماینده قاتل ، چه کاربردهای دیگری می تواند داشته باشد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر