۱۳۹۱ خرداد ۲۵, پنجشنبه

چاق شدن کروبی و نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری

بیست و چهارم خرداد ۹۱

مایل نبودم در مورد سوژه سازی جدید برخی دوستان ، دوست نمایان و مخالفان آقای کروبی ، چیزی بنویسم . زیرا مطمئنم او هم مانند همه افرادی که دل در گرو «ایران » و «ایرانیان »دارند سخن گفتن در مورد مقوله های بی اهمیت و شخصی را اتلاف وقت و انرژی می دانند . اما وقتی دیدم یک سایت خبری امریکایی ، به قصه پردازی در مورد عکس جدید شیخ پرداخته ، متوجه شدم که در پشت پرده ، خبر هاست .
حقیقت آنست که خانواده آقای کروبی ، از نخستین روز پس از حبس غیر قانونی او ، تصمیم گرفتند حقایق در مورد او را بدون هرگونه بزرگ نمایی ، با هموطنان در میان بگذارند . بر همین اساس ، هرگاه بخشی از حقوق ضایع شده شیخ توسط زندانیان ، استیفا شد یا ازفشارهای غیر انسانی بر او کاسته شد بلافاصله خبر آن در اختیار رسانه ها قرار گرفت . این اطلاع رسانی ها درحالی صورت می گرفت که خبر واقعی ، محرومیت طولانی مدت شیخ از حقوقی بود که هر زندانی باید از آن برخوردار باشد ونه رفع دیر هنگام و موقت برخی محدودیت ها ! در عین حال ، به توصیه شیخ ، تا کنون، هم هرگونه تغییر رفتار زندانبانان با او به صورت علنی ، اعلام شده و هم هنوز بسیاری از رفتارهای غیر انسانی در هفته های نخست حبس ، در رسانه ها اطلاع رسانی نشده است .
البته برخی رسانه های اطلاعاتی و امنیتی هم در این مورد بی کار ننشسته اند . آنها در واقع ، ادامه دهنده دروغ پردازی برخی مقامات قضایی - امنیتی و بعضی« واعظان غیر متعظ »حکومتی شده اند که تا چند هفته پس از آغاز حبس خانگی ، مشغول انتشار دروغ های مشمئز کننده بودند : «...کروبی و همسرش نه تنها بازداشت نیستند بلکه با اسکورت حکومتی ، رفت و آمد می کنند ، اگر نوری از خانه شیخ مشاهده نمی شود لابد خود او دلش نمی خواهد چراغی در خانه اش روشن کند ، کروبی به درخواست خودش و از ترس مواجهه با خشم انقلابی ملت ، تحت حفاظت است و نه تحت الحفظ .....»و دروغ های دیگر که تنها می تواند ساخته و پرداخته دروغگویان ناشی و کینه جو باشد .اکنــون که دیگر « حبس » شیخ قابل تکذیب نیست ادامه مأموریت مقامات قانون شکن حکومتی ، به سایت های خبری سپرده شده که در دروغ پردازی ، سابقه طولانی دارند . بر اساس همین مأمویت ، هر ازچند گاه ، عکسی را منتشر می کنند که « کروبی به استخر اختصاصی می رود ، کروبی به مسافرت تفریحی برده شد ، کروبی همراه فرزندش به کاشان رفته و.....».
برای مقابله با این روند ، هرگاه بخشی از محدودیت ها مرتفع و شیخ از حقوقی برخوردار شده که تأمین همیشگی آن برای همه زندانیان ، وظیفه حکومت است خانواده او بدون پرده پوشی ، آن را با ملت در میان گذاشته اند . همانطور که خبر مربوط به عدم دسترسی شیخ به روزنامه و برخی امکانات دیگر ، در اختیار مردم قرار می گیرد. خانواده کروبی ، در خصوص انتقال «پیام های ملی »او نیز با همین حد از امانت داری رفتار کرده و هزینه آن را نیز به جان خریده اند . نمونه بارز از این رفتار خانواده کروبی ، انتقال پیام شیخ در مورد « نمایشی بودن انتخابات دوازدهم اسفند و دعوت تلویحی به عدم مشارکت در آن » بود . همسر شجاع و همراه همیشگی کروبی ، با آگاهی کامل از اینکه انتقال پیام ، به معنای محرومیت طولانی مدت از ملاقات با شیخ خواهد بود پیام را منتقل و «شور»ی در میان حامیان او پدید آورد. او البته به همراه همسر سالخورده خود ، هزینه پیام را نیز پرداخت کرد تا مشخص شود «حکومت مقتدر نما» تا چه حد از انتقال پیام های شجاعانه شیخ ، واهمه دارد .
ماجرای ملاقات کروبی با فرزندانش در روز پدر و عکس منتشر شده از آن دیدار هم مشمول همین عهد نانوشته ای است که خانواده کروبی با علاقمندان شیخ ـ وهمه کسانی که اخبار او را پیگیری می نمایند ـ بسته اند . من که بیست و هفت سال از نزدیک ، شیخ را دیده ام ـ آخرین دیدار من با او سه روز قبل از کودتای انتخاباتی بود ـ در عکس منتشره ، هیچ نکته عجیبی وجود نداشت . کمی دقت در این عکس نشان می دهد که بر خلاف تلقی برخی افراد ، شیخ ، چاق نشده است.
مدعیان چاق شدن شیخ ، به حالت خاص لباس اودر این عکس استناد می کنند در حالی که تصویر قبلی که چند ماه قبل ، از ملاقات کروبی با فرزندانش در منزل حسین کروبی منتشر شد کاملا وضعیت جسمی او را نشان می دهد . اما لازم می دانم این نکته را هم یاد آوری نمایم که ظاهراً‌برخی افراد گمان می کردند شیخ ، « زندان ندیده » است و حبس یک و نیم ساله ، بایستی او را دچار کاهش وزن کند . کروبی از یک سو ، انسانی مقاوم است که نه در زندان های شاه ، دچار ناامیدی و فرسودگی شد و نه زندان بی نظیر فعلی ، او را فرتوت می کند .او همچنین تا قبل از رفتن به زندان اخیر ، از مزاجی کاملا سالم برخوردار بود وتنهااز « کمر درد ناشی از ابتلا به دیسک » رنج می بُرد . ظاهراً در حال حاضر هم تغییری در شرایط جسمی و مزاجی شیخ به وجود نیامده و امید به تحقق اهداف بلند ، شیخ را در شرایط بسیار مساعد روحی قرار داده است . پس دلیلی وجود ندارد که کروبی ، دچار ضعف جسمانی یا لاغری مشهود شود .
در برابر مدعیان «‌خوش گذشتن به شیخ » وچاقی ناشی از این خوش گذرانی !!!! عده ای هم فرضیه غلط « چاق شدن شیخ »‌را قطعی دانسته وبه دنبال دلیل تراشی برای آن بوده اند . ظاهرا ً« دم دستی ترین » دلیل که مورد استناد این گروه قرار گرفته ، «‌خوراندن غذای پر کلسترول »به آقای کروبی بوده است که همانگونه که گفتم نه شیخ ، چاق شده و نه نشانه ای از تغدیه او با غذای غیر متعارف وجود دارد . البته مقامات امنیتی و سیاسی که هم اکنون بر کشورمان ، حکم می رانند از چنان سوابق مشعشعی بر خوردار هستند که هرکس حق دارد نسبت به سلامت آقای کروبی ، آقای موسوی ، خانم رهنورد وسایر زندانیان سیاسی ـ وحتی غیر سیاسی ـ احساس نگرانی کند، اما آن نگرانی بر حق ، در تأویل و تفسیر از عکس اخیر شیخ ، جایی ندارد .
برخی رسانه های نزدیک به حکومت یا سخن گویان غیر رسمی حاکمیت ، با استناد به تحلیل های « چاقی شناسانه » خویش ، ادعا کرده اند « برخورداری شیخ از تسهیلات جدید ، بخشی از پروژه ای است که گروهی از اصلاح طلبان ، برای آشتی با حاکمیت به راه انداخته و هدف آن ، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی سال ۹۲ است » .همزمانی انتشار تصویر جدید شیخ با اظهارات یک چهره سرشناس در خصوص « حضور قطعی مجمع روحانیون مبارز و سایر اصلاح طلبــــــان در انتخــــابات سال ۹۲ » به کمک این تحلیل ســــــــازان ناشی آمده تا سخن غیرواقعی خود را مستند نشان دهند.
من نمی دانم آیا آن روحانی اصلاح طلب ، اصولاً از شرکت در انتخابات سخن گفته یا خبر منتشر شده توسط خبرگزاری فارس، ساخته و پرداخته محافل خاص است . اما به فرض صحت این خبر ، تلاش برای وصل کردن کـــروبی به « حلقه مشتاقان بازگشت بی قید وشرط به حکومت» ، تلاشی بیهوده است . تفاوت کروبی با این گروه را می توان در موضع گیری قاطع او در برابر نمایش انتخاباتی ۱۲ اسفند مشاهده کرد . اما نکته مهم تری که تا کنون در رسانه ها به آن پرداخته نشده ، عدم حرف شنوی برخی « تریبون داران اصلاح طلب » از شیخ است . آنها نه تنها امروز که شیخ در زندان است توجهی به دیدگاههای او ندارند بلکه در سالهای حاکمیت اصلاحات که کروبی در ایجاد آن نقش غیر قابل تردید داشت نیز علاقه ای به همفکری با او نشان نمی دادند که نتیجه این رفتار ، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ ، بزرگ ترین ضربه را به اصلاح طلبان و بالاتر از آن به تمامی مردم وارد نمود .
به هرحال با اطمینان می گویم کروبی به هیچوجه در انتخاباتی که مجری وناظر آن « دزدان آرای مردم » باشند شرکت نخواهد کرد و سخنان اخیر منتسب به برخی اصلاح طلبان مبنی در « حضور قطعی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ » هیچ ربطی به کروبی ندارد. در نتیجه ، «‌مدارای زندانبانان با کروبی » به خاطر کوتاه آمدن او در موضوع انتخابات هم سالبه به انتفای موضوع است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر