۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

آقای روحانی ! شبهه خودتان چگونه برطرف شد؟

در ادامه مسابقه ای که برای انکار تقلب در انتخابات سال هشتاد و هشت  به راه افتاده است حسن روحانی هم فرصت حضور در جمع ائمه جمعه را مغتنم شمرد و گفت : «مردم در این انتخابات همه شبهات در مورد انتخابات گذشته در افکار عمومی جهان را شستشو دادند ». تأکید روحانی بر شسته شدن همه شبهات مربوط به انتخابات گذشته در حالی است که خود او دو هفته قبل از کودتای  انتخاباتی سال هشتاد و هشت ، شبهه ای بزرگ در مورد سلامت انتخابات  ریاست جمهوری دهم مطرح کرده بود. او که روز چهارم خرداد سال هشتاد و هشت  در نشست تخصصی پیش بینی اقتصاد ایران شرکت کرده بود با اشاره به توزیع غیر طبیعی پول میان اقشار مختلف جامعه اظهار داشت :«شوراي نگهبان كه در انتخابات مجلس با انجام نظارت درست آراء كانديداهايي كه پول بين مردم پخش كرده بودند را باطل كرد، خوب است گروه نظارتي خود را براي برخورد با اينگونه كارهاي شبهه ناك كه در انتخابات رياست جمهوري دهم صورت مي گيرد، فعال كند. چطور پول كانديداي نمايندگي مجلس از جيب خودش راي خريدن است ولي پخش پول از جيب ملت خريد راي نيست؟ » وی که این اقدام دولت احمدی نژاد در آستانه انتخابات را « شبهه ناک » می دانست از احمدی نژاد سؤال کرد که چرا به جای توزیع پول در خرداد - نزدیک انتخابات - این کار را در تیر ماه انجام نمی دهد؟
 
شبهه ناک دانستن انتخابات به دلیل تلاش احمدی نژاد برای خریدن آرای گروهی از مردم، موضوعی بود که در همان زمان و در کنار سایر روش های دخالت در نتیجه انتخابات، مورد اعتراض مهدی کروبی، میر حسین موسوی و بسیاری از فعالان سیاسی قرار گرفت. این اعتراضات ، با ادعاهای محسن رضایی در خصوص شناسایی حوزه های انتخابیه که میزان آرای اعلام شده برای آنها  تا صد وپنجاه در صد واجدان شرایط !!!!!رأی بود تکمیل شد. اکنون با گذشت بیش از پنجاه ماه،  حسن روحانی در حالی از شسته شدن همه شبهات مربوط به انتخابات سال هشتاد و هشت سخن می گوید که هنوز هیچکس به شبهات گوناگون  در این خصوص -از جمله شبهه مطرح شده توسط روحانی - پاسخ نداده است .
 
حسن روحانی در سخنرانی چهارم خرداد  هشتاد و هشت ، دهها ایراد اصولی که بر احمدی نژاد وارد بود و صدمات عمده ای که به خاطر عملکرد او بر کشور و ملت ایران تحمیل شده بود رایاد آوری کرد. نه ماه قبل از آن  یعنی در شهریور ماه هشتاد و هفت نیز حسن روحانی در یک سخنرانی شدیداللحن ،رفتار داخلی و خارجی احمدی نژاد را به چالش کشیده بود. ااکنون که او ادعا می کند همه شبهه ها پیرامون انتخابات سال هشتاد وهشت شسته شده، بهتر است برای مردم توضیح دهد که آیا شبهه مطرح شده توسط خود او یعنی خریداری رأی با پول مردم نیز برطرف شده است؟ او برای آنکه صداقت خود با مردم ایران را به اثبات برساند باید نحوه شسته شدن شبهه خویش را اعلام کند. همچنین باتوجه به آنهمه نابسامانی و مفسده در دولت احمدی نژاد که حداقل نه ماه قبل از انتخابات توسط روحانی مطرح شد او باید برای مردم توضیح دهد علت عدم کاندیداتوری وی در سال هشتاد وهشت چه بوده است؟ البته من می دانم و او هم می داند که روحانی یا هر اصولگرای دیگری که می توانست بخشی از رأی احمدی نژاد را جذب کند حق کاندیداتوری در سال هشتاد وهشت را نداشت. در واقع رهبر جمهوری اسلامی، با صراحت و در ملاقات حضوری، روحانی و قالیباف را در آن سال از کاندیداتوری منع کرده بود که این هم یکی از شبهات پیرامون افتضاح انتخاباتی سال هشتاد وهشت است. اگر غیراز اینست آقای روحانی می تواند در کنار افشاگری در مورد روند شسته شدن نخستین شبهه خویش، این شبهه را نیز برطرف نماید. در غیر اینصورت بعید است کسی این «کتمان حقیقت » توسط روحانی را به حساب فراموشکاری او بگذارد.

۳ نظر:

  1. گویا آقایان هنوز نمی‌دانند که دنیای امروز دنیا دیجیتال و مدرک و سند است. در کمتر از چند ثانیه با یک جستجوی گوگل می‌توان جمله به جمله آقایان را روبرویشان گذاشت و مچ دروغگو را بدون هیچ مشکلی گرفت!

    پاسخحذف
  2. ماموریت روحانی حفظ نظام از طریق مصالحه مقطعی با دنیای غرب است چون قافیه بر خامنه ای تنگ شده است انتظار بیش از این از او و امثال خاتمی برای احترام به خواست واقعی مردم اشتباهی مکرر است
    به یکی از همان هایی که رفته بود برای جشن پیروزی حسن روحانی و چند روز پیش به وضع فلاکت باری توسط گشت ارشاد دستگیر شده بود گفتم خود کرده را تدبیر نیست.حالا تازه این اولش است.

    پاسخحذف
  3. اكر قرار باشد وقتي بين جند كروه يا حزب يا دولت مشكلي بيش ميايد همه طرفين بر سر موضع خود بافشاري كنند و بر سر موضع خودشان بياستند مشكلي حل نمي شود، من سياستمدار نيستم ولي از نظر من منطقي است كه اكر با يك كويش به نتيجه نمي رسيم سياست و مسيرمان را عوض كنيم و از مسير ديكري به اهدافمان نزديك شويم. اينكه بكوييم كه به فرض جرا روحاني هشت سال بيش يا جهار سال بيش كفته است فلان ولي الان حرفش را عوض مي كند و سر حرفش نمي ايستد دقيقا مثل اين است كه الان سباه مي كويد كه خميني ٣٥ سال بيش كفت امريكا شيطان است و بايد رابطه مان را با امريكا قطع كنيم. ما الان اكر بخواهيم هنوز سر حرف ٣٠ سال بيشمان بياستيم كه امريكا از صدام حمايت كرد و خدمات مشاوره اي براي حمله شيميايي به ايران به عراق داد قطعا هنوز جنك ادامه مي داشت و ما هنوز دنبال فتح بيت المقدس از مسير كربلا بوديم، ولي بايد امروز حرفمان را عوض كنيم و ببينيم جه جور حرف زدني منافع ملي مان را و منافع كشورمان را تامين مي كند. بر روي يك حرف بايفشاري كردن به نظر من هنر نيست بلكه سنجيده و به موقع سخن كفتن مهم تر است.

    پاسخحذف