۱۳۹۱ شهریور ۲۷, دوشنبه

ایران و امریکا در مشت اسرائیل؟


در حاشیه یک فیلم سازی مشکوک
ایران و امریکا در مشت اسرائیل؟


چهارده سال پیش سید محمد خاتمی در اقدامی بی سابقه، وزارت اطلاعات را مجبور به صدور اطلاعیه و پذیرش مسئولیت "قتل های زنجیره ای " کرد. این اقدام خاتمی ، سخنرانیِ همراه با دستپاچگی سید علی خامنه ای را به دنبال داشت. او در خطبه های نماز جمعه روز ۱۸ دی ماه۱۳۷۷ ـ اینجا ـ اظهار داشتمن نمی توانم قبول کنم این قتل هایی که اتفاق افتاد بدون یک سناریوی خارجی باشد. چنین چیزی ممکن نیست ». پس از این ادعای رهبر ،ماشین تبلیعاتی نظام فعال شد تا نقش اسرائیل در قتل ها را ثابت کند. فعال ترین سخنگو برای به کرسی نشاندن حرف رهبر ، روزنامه کیهان بود که مقالات و اخبار متعدددر این مورد نوشت . یکی از آخرین "خبرسازی های کیهان"، خبر ویژه روز اول دی ماه ۸۹ آن روزنامه ـ اینجا ـ با تیتر"سند تازه از نقش موساد در قتل های زنجیره ای سال ۷۷" وحاوی این ادعا بود که "امروز به روشنی تمام، تحلیل های ۱۲ سال پیش محافلی چون کیهان، سندیت مضاعف می یابد که موساد و رژیم صهیونیستی و سرویس های همسو با صهیونیسم ، متهمان اصلی درقتل های زنجیره ای بوده اند".کیهان واربابانش با طرح این ادعاها به دنبال پاک کردن دامن آلوده نظام از این ترور های زبونانه بودند اما همزمان ، اعتراف می کردند اسرائیل تا بالاترین سطح اطلاعاتی جمهوری اسلامی نفوذ دارد. پس از آن هم هرگاه ترور یا انفجاری در ایران اتفاق افتاد آن را به اسرائیل نسبت دادند و بازهم اعتراف کردند که دست اسرائیل برای انجام اقدامات ضدامنیتی در ایران کاملاً باز است.

امروز صبح که اخبار مربوط به فیلم مشکوک ضد اسلامی و اعتراضات به آن در کشورهای اسلامی را از شبکه خبری فاکس نیوز پیگیری می کردم ناخود آگاه به یاد قتل های زنجیره ای در ایران و ادعای رسانه های جمهوری اسلامی در خصوص نقش اسرائیل در آنها افتادم. خبرنگار پُرانگیزه فاکس نیوز، خانم سوزان رایس نماینده امریکا در سازمان ملل را در گوشه رینگ گذاشته بود و او را با پرسش های بمباران گونه خویش به چالش می کشید. او ابتدا از حملات گسترده به سفارت خانه های امریکا در برخی کشورهای عربی و نیز تهدیدهایی سخن گفت که شهروندان امریکایی در کشورهای اسلامی با مواجه هستند . سپس از رایس در مورد وضعیت فعلی در روابط امریکا و اسرائیل پرسید که "چرا در چنین شرایطی ، روابط امریکا با مهم ترین و بهترین متحد خود در منطقه به گونه ای است که در جریان سفر نتانیاهو به امریکا، ملاقاتی بین او و اوباما انجام نمی شود؟"

راستش را بخواهید مایل نیستم گرفتار توهم توطئه شوم وبه همه چیز از زاویه "دست اسرائیل در کار است" نگاه کنم اما در دنیای امروز ، هیچ احتمالی را نمی توان و نباید نادیده گرفت . به خصوص آنکه برخی حامیان افراطی اسرائیل در امریکا از نفوذ فراوان مالی ، تبلیغاتی وسیاسی بر خوردارند و روش های جنجال آفرینی برای اعمال فشار بر بعضی لابی ها در امریکا را هم به خوبی فراگرفته اند . اگر اسرائیلی ها به ادعای مقامات جمهوری اسلامی ،می توانند در وزارت اطلاعات ایران نفوذ کنند و عامل خود - سعید اسلامی ـ را به مهم ترین معاونت آن دستگاه بگمارند آیا قادر نیستند برای گوشمالی برخی سیاستمداران امریکایی ، یک فیلم ساز نه چندان مشهور امریکایی را به خدمت بگیرند ؟

حیقیت آنست که من هم اقدام عقده گشایانه یک فیلم ساز نوظهورو آماتور امریکایی در ساختن فیلم غیر هنری و غیر اخلاقی را محکوم می کنم اما نمی توانم تعجب خویش از اقدام غیر هوشمندانه برخی مسلمانان در مواجهه با این پدیده مشکوک ـ و احتمالاًمرتبط با برخی حامیان اسرائیل ـ را مخفی نمایم. افتخار مسلمانان به آنست که در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) کسی که خاکستر بر سر ایشان ریخت از محبت پیامبر بر خوردار گردید . پس کسانی که به بهانه اقدام مشکوک یک "امریکایی دو رگه " اینچنین بلوایی به راه انداخته اند بیش از آنکه غیرت مسلمانی خویش را به نمایش بگذارند در دامی افتاده اند که به احتمال زیاد توسط حامیان افراطی اسرائیل پهن شده است . آنها با این کار ، از یک سو چهره ای افراطی از همه مسلمانان تصویر می کنند و از سوی دیگر امریکا را تحت فشار می گذارند تا شاید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بتوانند به امتیاز مورد نظر خویش برسند. این لابی ها که از کینه مردم در کشورهای عربی نسبت به امریکا ـ به خاطر روابط حسنه این کشور با دیکتاتورهای سرنگون شده ـ مطلع هستند اصلاح روابط واشنگتن با آن کشورها را موجب نگرانی می دانند.لذا از ناامن شدن سفارت خانه های امریکا در مصر ، لیبی، تونس ویمن استقبال می نمایند زیرا معتقدند کاهش سطح حضور دیپلمات های امریکایی در آن کشورها به معنای ایجاد تأخیر در ارتقای واقعی روابط امریکا با آن کشورها خواهد بود. که اکنون دولت های منتخب در آنها حکومت می کنند.

در یک کلام بگویم "نقش آفرینی اسرائیل در قتل های زنجیره ای ایران" ادعای مقامات جمهوری اسلامی بود که هیچگاه مدرکی برای آن ارائه نشد اما اکنون دست برخی حامیان افراطی اسرائیل را می توان در معرکه ای مشاهده نمود که فیلم عقده گشایانه اخیر ایجاد کرده است . آیا نهایتاً مقامات امریکا در مشت این گروه از اسرائیلی ها قرار خواهند گرفت و به خواسته های افراطی آنان تن خواهند داد؟این پرسشی است که برای یافتن پاسخ آن ، زمان زیادی لازم نیست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر