۱۳۹۱ اسفند ۲۵, جمعه

عمله خامنه ای و اعتراف به محبوبیت موسوی و کروبی

دو روز قبل رسانه های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی  سخنانی را از قول محسن رضایی در یک تشکل ظاهراً دانشجویی  منتشر کردند که در بخشی از آن آمده بود : « کروبی و موسوی ، عمله امریکا هستند». این اظهارات  بازتاب وسیعی در رسانه ها داشت و  این  بازتاب ، محسن رضایی رادستپاچه کرد تا اعلام کند:« من نسبت به فتنه ۸۸ هیچ مصاحبه و "گفتگوی قابل انتشارجدیدی" نداشتم »همین سخن رضایی نشان داد او جدیداً سخنانی در باب حوادث سال ۸۸ داشته اما قرار بر" انتشار"  آن نبوده است! رضایی در تاریخ بیست و ششم بهمن ماه  ۱۳۸۹( دو روز قبل از آغاز حبس خانگی موسوی و کروبی ) اظهار داشته بود :« موسوی و کروبی نمی فهمند که در این حوادث ، عمله ای بیش نیستند و مورد سوء استفاده امریکا و همه بدخواهان قرار گرفته اند و جالب اینکه امریکا هم از این عمله ها هم عبور کرده است »

 به نظر می رسد رضایی در سخنرانی اخیر ، هنگامی که  با پرسش "دانشجویان ولایت مدار"  در خصوص دیدگاه او در مورد  موسوی و کروبی مواجه شده، آنان را به موضعگیری های پیشین خود ارجاع داده تا پیشتازی خود در عملگی برای رهبر کینه جوی جمهوری اسلامی را ثابت کند. اما هنگامی که بازتاب این سخنان در رسانه ها را مشاهده نموده به توصیه برخی مشاوران در صدد توجیه  بر آمده است. البته مطمئنم در بهمن ماه ۱۳۸۹ نیز آنچه بر زبان  محسن رضایی جاری شد، مبتنی بر اعتقاد نبود بلکه او از طرح آن عقده گشایی ها در صدد راه یافتن به دل رهبر از طریق بد گویی از کسانی بود که نام ایشان لرزه بر تن رهبر می انداخته و هنوز هم می اندازد.

در مورد محتوای سخنان رضایی و بی قدری او درنزد رهبر جمهوری اسلامی ، سخن بسیار است ، در مورد  پایگاه مردمی رضایی و میزان اعتبار سخنان او در میان مردم  نیز باید بر اساس عقب نشینی دستوری او از شکایت انتخاباتی خویش در سال ۱۳۸۸ داوری کرد . او تنها سه روز پس از کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ اعلام کرد که « برآورد ستاد های انتخاباتی و کارشناسان نشان می دهد که اینجانب در بدترین حالت ، وضعیتی بین سه و نیم تا هفت میلیون رأی داشته ام هر چند برخی کارشناسان تا ۹ میلیون رأی نیز بر آورد کرده اند » - اینجا ـ رضایی که  « هر رأی ریخته شده در صندوق های رأی » را به منزله ناموس  دانسته و بر دفاع از آری مردم تا آخر تأکید کرده بود به صورت ناگهانی در روز سوم تیر ماه ۱۳۸۸ از شکایت خود صرفنظر کرد بدون آنکه برای مردم توضیح دهد صرفنظر از سه تا ۹ میلیون رأی که قبلاً هر یکی از آن را همچون ناموس  می دانست چه نسبتی با « غیرت مندی » دارد.

اما نکته مهم در اظهارات اخیر او اعتراف صریح به محبوبیت « کروبی » و « موسوی » و بدنامی کسانی است که به آنها اهانت می کنند. رضایی  از باز نشر سخنان عقده گشایانه خود در سال ۱۳۸۹ به شدت عصبانی به نظر می رسد  ودر این مورد اظهار داشته است : « این یک جنگ ناجوانمردانه روانی در آستانه فعالیت های انتخاباتی است. اینکه حالا و پس از اعلام کاندیداتوری من چنین نقل قول های  دروغ و جعلی را پخش می کنند نشان می دهد که برخی جریانات از هر وسیله ای  برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند» .رضایی توضیح نداده که این جنگ ناجوانمردانه، چگونه برخی جریانات سیاسی رابه هدف خود می رساند، اما بی تردید این سخن ، اعتراف  به محبوبیت مردمی کسانی است که رهبر جمهوری اسلامی آنها را دشمن خود می داند و  هم اکنون در داخل کشور، موسوی و کروبی به این ویژگی شناخته می شوند . اعتراف  اخیر رضایی نشان می دهد حتی عقب ماندگان سیاسی نیز می دانند که بدگویی از کروبی و موسوی ،.تا چه حد چهره یک فعال سیاسی را در میان ایرانیان تخریب می نماید. این واقعیت آنچنان بدیهی است که حتی محسن رضایی که به حق باید اورا عمله بی جیره و مواجب رهبر نامید نیز به آن پی برده و با عصبانیت در برابر کسانی می ایستد که حرف جاهلانه او در سال ۱۳۸۹ را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری منتشر نموده اند.


برای توجیه بهره گیری از عنوان «‌عمله خامنه ای  » در وصف  محسن رضایی، تلاش زیادی لازم نیست اما از باب تفنن ، متن پیام تسلیت رهبر در ارتحال مرحوم آیت اله منتظری ـ اینجا ـ را با پیام محسن رضایی در  همین مورد ـ اینجا ـ مقایسه نمایید!

۳ نظر:

  1. عمله آمریکا بودن شرف دارد به مزدوری و خیانت به کشور به نفع روسیه توسط خامنه ای چرا که او را در دانشگاه پاتریس لومومبا وام دار خویش کرده اند و الحق با واگذاری دریای خزر و هزاران امتیاز نهان و آشکار مراتب خاکساری خود را از ولی نعمت خویش به حد کمال به اثبات رسانده است .اجنبی در راس حکومت است انوقت ما امریکا را آدرس غلط می دهیم

    پاسخحذف
  2. با سلام
    اگر برای شما ممکن هستش یه دعوتنامه برای من در بالاترین به ایمیل زیر بفرستید با تشکر

    azinrameshgar@yahoo.com

    پاسخحذف
  3. عمله آمریکا بودن شرف دارد یا عمله خامنه ای بودن ؟ .بخدا که ثابت کردی همان لات چاله میدانی بیش نیستی . ولی بدان عمله آمریکا بودن بسیار شرفش بیشتر از عمله خامنه ای و سپاه است . تو که میدانی مردم برایت پشیزی ارزش قائل نیستند و در صورت کاندید شدن توف هم نثارت نمیکنند چه برسد که بتو رای بدهند ( در صورتیکه رای گیری آزاد باشد و شرکت کنند ) پس چرا آخرت خودت را به دنیای خامنه ای میفروشی . بهتر نیست برگردید به همان میدان و کار شریف قبلی خود را ادامه دهید
    واقعا که پس از انتخابات 88 لقب محسن بی ناموس برایت خیلی برازنده است

    پاسخحذف