۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

ما باید عوض شویم


ما باید عوض شویم! چند روز قبل مقاله ای با عنوان «پرونده رسوا ساز خامنه ای در دست گماشته او» نوشتم. دو نکته اصلی یادداشت این بود که اولاً احمدی نژاد ،پرونده ای قطور از خامنه ای در اختیار دارد و ثانیاً این پرونده از نوع سوء استفاده مالی نیست اگر چه قطعا در دربار خامنه ای و در بیت او، فساد مالی ، بسیار است. هنوز هم معتقدم احمدی نژاد به مواردی از فسادهای خامنه ای دسترسی پیدا کرده که انتشار آنها باقیمانده اعتبار خامنه ای درمیان ساده لوحانی که او را باور کرده اند از بین خواهد برد.در همان جا نوشتم خامنه ای دچار فساد های فراوانی از قبیل دروغگویی، حمایت از دروغگو، ریخت وپاش و هدر دادن ثروت های ملی برای ارضای شهوات سیاسی خود و..... است . اما آنچه که خامنه ای از آن می ترسد فسادهایی درمراودات شخصی اوست. برخی واکنش ها به یادداشت برایم جالب بود وبرخی مشکلات را برایم آشکار ساخت. در سه سال گذشته که در اینجا بوده ام بارها در مورد دروغگویی خامنه ای سخن گفته ام ، ازفساد مالی حاکم بر دربار او حرف زده ام ، حمایت او از شکنجه گران را مورد نقد قرار داده ام ، در مورد کینه توز بودن او سخن گفته ام و،،، اماظاهراً برای برخی از سیاسیون ما، هیچکدام از خصلت هایی که من قبلاً برای خامنه ای ذکر کرده ام اهمیت زیادی ندارد؛حتی دروغگویی که بالاترین مفسده است وتأثیر منفی آن بر سرنوشت مردم و کشور بسیار بیشتر از رذائل شخصی رهبر است ! اما اکنون که از رذائل مربوط به مراودات شخصی او سخن گفته ام بلافاصله عده ای بر آشفته شده اند که « مدرکت کو »؟ البته کماکان بر ادعای خود هستم و حد موضوع را از یک احتمال عادی بالاتر می دانم اما در همان یادداشت هم نوشتم که به نظرم خامنه ای ، از افشای فساد های مالی و مدیریتی خویش که اظهر من الشمس است نگرانی ندارد و تنها از افشاگری هایی می ترسد که اعتبار او را در میان برخی متدینان ساده لوح از بین می برد. اما نوشته بودم« حدس می زنم احمدی نژاد به پرونده هایی از فساد های خامنه ای در مراودات شخصی در اختیار دارد ». نکته دیگر اینکه تا از مفسده های خامنه ای در مراودات شخصی سخن گفتم بلافاصله اذهان اغلب مخاطبان به سوی روابط جنسی رفت در حالی که مراودات شخصی یک فرد فقط به مسائل جنسی محدود نمی شود . حالا از شما می پرسم « ما به کجا می رویم ؟ چرا در جامعه ما، دروغگویی قطعی، صدور فرمان قتل و حمایت از شکنجه گران ، حیف و میل اموال مردم و از هم پاشاندن اقتصاد هفتاد میلیون نفر به اندازه احتمال روابط غیر متغارف جنسی ، زشت شمرده نمی شود؟» آیا شما هم فکر نمی کنید که ما باید عوض شویم و تا ما عو ض نشویم امیدزیادی به بهبود شرایط نیست.



۴ نظر:

  1. dolat,ha<<ayeneye--mel,lat,ha<<hastand--moris1315@gmail.com<<

    پاسخحذف
  2. مشکل ایرانیها،خودخواهی،خودبینی،خودپسندی و بالیدن به توهمات گذشته خود مثل کورش و منشور جعلیش است،و بدتر از آن برتری نژادی است که سبب در نظر نگرفتن حقوق اقوام غیر فارس میباشد،و همین نادیده گرفتن حقوق فرهنگی و اقتصادی اقوام غیرفارس،موجب میشود که بجز نقاط مرکزی ایران،که عمدتا فارس هستند،ار حمایت استانها و مناطق غیر فارس محروم باشند.نتیجه ،اینکه تغییر در اینگونه انسانها تقریبا غیر ممکن است،زیرا نژاد پرستی به بدترین شکل،در این جامعه نهادنه شده.

    پاسخحذف
  3. جناب واحدی : من فکر می کنم اینگونه مدرک خواستن ها از شما آنهم در مورد حکومتی که دارای رتبه پائینی در شاخص های شفافیت سیاسی و اقتصادی است بی مورد و غیر منصفانه است تا زمانیکه نهادهای زیر امر خامنه ای از رادیو تلوزیون گرفته تا بنیاد مستضعفان و غیره. تن به حساب و کتاب ندهند هر شایعه ای در مورد فساد آنها و دستگاه موسوم به رهبری درست تلقی میشود و افرادی که مطالبه سند و مدرک میکنند . بیشتر اصلاح طلبانی هستند که پلان ب حکومت هستند و فضای مجازی را پر کرده اند و امید به بازگشت به قدرت و لو به هر قیمت را دارند.چون میدانند در یک دموکراسی شایسته سالار اکثر آنها جائی در مراتب بالای قدرت ندارند . غم مخور

    پاسخحذف
  4. جناب واحدی: در کامنت خود در مقاله اصلیتان «پرونده رسوا ساز خامنه ای در دست گماشته او» یادآور شدم:

    "به نظر این قلم مساله اینقدر پیچیده نیست. یا برگ برنده احمدی نژاد تهدید اوست به اینکه دزدیده شدن رای را (و کل کودتای 'انتخاباتی' خرداد ۸۸ را) افشا خواهد کرد -- یعنی 'رهبر' گروگان کودتاچیان است -- یا به قول مهندس میرحسین موسوی قبل از به 'حصر' برده شدن، کل این دعوا زرگری است.

    من درک نمیکنم که چرا شما هنوز بر این طبل "فساد شخصی" میکوبید، در حالی که آقای "رهبر" در حقیقت گروگان کودتاچیان است، و این از هر افشای دیگری برایش وحشتناکتر.

    آیا به این دلیل که "برانداز" شده اید افشای دزدیده شدن رای مردم بوسیله "رهبر" را (یعنی خیانت به اصلاحات را) بهش کمتر اهمیت میدهید و نیاز به افشای "فساد شخصی" میبینید؟

    من که این (نوعی از) "فرافکنی" شما را درک نمیکنم -- اگر چیزی میدانید ( «پرونده رسوا ساز خامنه ای در دست گماشته او» ) و شفاف ابراز نمیکنید، این برای من بیشتر در مورد نیات شما ابهام ایجاد میکند.

    البته این را باید شفاف کنم که بعد از (در حقیقت) خیانت شما به
    آقای کروبی -- که هر چه شهرت و اعتبار دارید از ایشان است; و بعد از "برانداز شدن" شما(بدون نشان دادن اینکه براندازی چه گونه؟) این قلم دیگر اعتماد و احترام گذشته خود به شما را از دست داده، و فکر میکنم این شما هستید که باید "عوض" شوید.

    متاسفم.

    مجتبی آقامحمدی

    پاسخحذف