۱۳۹۱ اسفند ۱۹, شنبه

خاتمی، انتخابات، جنگ و جنبش سبز


امروز جمعه هجدهم اسفندماه ۱۳۹۱، میهمان برنامه « صفحه آخر» بودم با  موضوع  «حضور احتمالی  سید محمد خاتمی در انتخابات ». در این برنامه در حد فرصت ، به نکاتی  پرداختم که برخی طرفداران  کاندیداتوری آقای  خاتمی در انتخابات خرداد ۱۳۹۲ مطرح می کنند. بخشی از این افراد که ناگهان از اردوگاه تحریم انتخابات بیرون رفته اند این ادعا رابیان می کنند که « اگر انتخابات سال ۱۳۸۸ را هم تحریم می کردیم  اصولاً جنبش سبز به راه نمی افتاد». عده ای دیگر کاهش خطر جنگ در صورت کاندیداتوری خاتمی را دلیل حمایت خود از نامزدی او  می دانند و گروهی هم به بحران های اقتصادی و مشکلات معیشتی ایرانیان اشاره می کنند و بازگشت خاتمی را راهی برای خلاصی نسبی مردم از این مشکلات بر می شمارند. در این برنامه سعی کردم پاسخ های اولیه خود به این ادعاها و  مسائل را بیان نمایم . همچنین دیدگاههای قبلی خاتمی و نظریه پردازان نزدیک  به او  همچون سعید حجاریان  در خصوص جایگاه ریاست جمهوری در نظام جمهوری اسلامی  را با آنچه این روزها مطرح می شود مقایسه نمایم. گزارش این برنامه را در اینجا ببینید

۴ نظر:

  1. کار هر کس نیست خرم کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن. آره بابا، خاتمی مال این حرفها نیست. یک آدم شل و ول و بی خاصیت. ایران، امروز کسی رو میخواد که از وطن دوستی رضا شاه، از درایت امیر کبیر، از بی پروایی احمدی نژاد، از محبوبیت خمینی، از ثابت قدمی میر حسین و از سلامت نفس مصدق برخوردار باشه. در این صورت است که میتوان مملکت رو از اهریمنی چون خامنه ای باز ستاند و براه درست هدایت کرد.

    پاسخحذف
  2. در عجم از پررویی حکومت که باز دوباره میخواهد از مهره سوخته ای به نام خاتمی فرصت سوز برای گرمی انتصابات استفاده کند.اینها از مرده هم کار میکشند.

    پاسخحذف
  3. از قدیم گفتن؛ کوتوله ها نصفشون زیر زمینه! من که فکر میکنم این طرف دو سومش زیر زمین باشه خصوصا اینکه ازمحیطی محرومیت کشیده آمده که خود کوله باری از حقارت و پستی و عقده با خود دارد.
    این رو بدانید که این آدم ،احمدی نژاد ،مزور و "آنارشیست" که با توجه به موقعیت و سابقه اجتماعیش بسیار کینه توز و نمک نشناس تشریف دارد همچون مار زخم خورده تا زهرش رو به این مردم که در سال ۸۸ او را نفی کردند و آن ملای احمق یعنی خامنه ای که او را به ملت تحمیل کرد و فاجعه را در ایران ادامه داد، نریزد دست بردار نخواهد بود. از نظر من احمدی نژاد مامور است تا ایران را نابود و با فاجعه مواجه سازد و در این راه از بلاحت خامنه ای نهایت استفاده را کرده. در همین راستا من فکر میکنم که بدلیل شخصیت غیر قابل پیشبینی این فرد و جاه طلبی و کینه توزی مفرطش در پایان با زمین زدن آس پیک خود که همانا روکردن اسرار هسته ای ایران میباشد از طرفی خامنه ای و دارو و دسته اش را آچمز کرده و ازطرف دیگربا تهدید مستقیم سازمان ملل با توجه با این افشا گریها وضع مملکت و اوضاع داخلی آن را بدانجا برساند که با یک حرکت برق آسا از طرف او و عواملش در سپاه و استانداریها و وزرارتخانه ها وسازمانهای وابسته بساط جمهوری ولایتی و ولایت فقیه رو برچیده و رژیمی را سر کار بیاورد که در جهت سیاستهای نئولیبرالهای جهانی عمل کند. و وقتی مجتبی واحدی صحبت از رازهایی میکند که خامنه ای بواسطه آنها با احمدی نژاد بر خلاف خوی دیکتاتور مابانه اش مدارا میکند دقیقا همین اسرار اتمی است که میتواند رژیم خامنه ای را یک شبه کله پا کند. چون بر خلاف گفته ها و نوشته ها، خامنه ای و دار و دسته اش بشدت از آمریکا هراس دارند و میدانند که چنانچه آمریکا و اسرائیل به اسناد غیر قابل انکار در مورد فعالیتهای اتمی ایران دست پیدا کنند دودمان جمهوری اسلامی و خامنه ای را به باد خواهند داد. پس باید منتظر وقایع بسیار مهم در ۳ ماه آینده بود.

    پاسخحذف
  4. برنامه صفحه آخر را دیدم و من معتقدم که خامنه ای ، خاتمی را در آب نمک خوابانده برای روز مبادا و شک نکن اگر وزیر اطلاعات و دیگران ، مرتب دارند برعلیه خاتمی موضع گیری میکنند ، یک نقشه است !!! مطمئن باش خاتمی میاید و متاسفانه مردم هم بار دیگر در این شو و نمایش شرکت میکنند و بار دیگر دعواهای حیدری - نعمتی راه میافتد و بار دیگر کفن پوشان در مقابل دانشجویان و.... این یک بازی است که خاتمی و هاشمی و خامنه ای و عقبه نظام برای مردم بدبخت تدارک دیده اند

    پاسخحذف