۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

خون ستار ها و چک سفید اصلاح طلبان به حکومت خونخوار


هنوز می خواهم به خودم بقبولانم که خبر شهادت ستار بهشتی ، جعلی است . می خواهم خودم را قانع کنم این هم یک نوع عقده گشایی علیه خانواده ای است که یک آزاد مرد  بی ادعا را تحویل جامعه شریف کارگری ایران داده است. اما حتی اگر حد اکثر اتفاق ، همین خبر باشد و نه شهادت ستار، بازهم چیزی عوض نمی شود : این حکومت ، حکومت مرگ و نیستی است و از کشتن یا انتشار خبر  در مورد به خون نشستن جوانان این وطن لذت می برد. چند روز قبل که یادداشتی کوتاه در مورد عقده گشایی حکومت علیه نسرین ستوده نوشتم  قلم به مزدانی از سوی حکومت ، پیام تهدید فرستادند و  عده ای هم که درابراز شیفتگی به «مراد اصلاح طلب خویش »  دست شیفتگان خامنه ای را ازپشت بسته اند مرا متهم کردند که سرگرمی به دلارهای این طرف آب ، مرا از اندیشیدن به مصلحت ایران ، غافل کرده است. در مورد زندگی خود ، یکبار و فقط یک بار توضیح خواهم داد که امروز و در عزای ستار قهرمان ،جای آن نیست. بگذریم . من دیگر از سید محمد خاتمی سخنی نخواهم گفت زیرا مایل به عذاب دادن کسانی نیستم که کوچک ترین پرسش از او را تحمل نمی کنند و هرچه او بگوید یا انجام دهد را عین صواب می دانند، اما می خواهم از دکتر سید محمد رضا خاتمی که او را به آزاد مردی می شناختم یک سؤال ساده بپرسم. او گفته است هر اتفاقی بیفتد ما به سراغ براندازی نخواهیم رفت .آیا اگر برای حفظ حکومت ننگین خامنه ای ، هر روز خون« ستار» ی بر زمین بریزد بازهم سید محمد رضا خاتمی ، همین حرف را خواهد گفت؟ آیا اینکه فقط سرشناسان اصلاح طلب از خطر برهند و جانشان در خطر نباشد کافی است که بگوییم به هیچ قیمت حاضر به براندازی این نظام خونخوار نیستیم؟  کسی توقع ندارد محمد رضا خاتمی در داخل تهران پرچم براندازی به دست بگیرداما  نمی دانم چرا عده ای به دنبال اعطای چک سفید به حکومت هستند؟ راستی ایا اندیشیده اند که بسیاری از  خشن ترین فجایع و کثیف ترین اقدمات در حکومت خامنه ای ، بعد از آن اتفاق افتاد که به بهانه جلوگیری از اقدامات خشن حکومت ، رأی مخفیانه دماوند توجیه شد و در مورد عدم براندازی ، گواهی ابدی صادر گردید؟

۳ نظر:

  1. با سلام خدمت مهندس واحدی ، (مهندس) از این جهت که تا کنون بیخبر بودیم.با عرض پوزش ، سید نام و لقب محترمیست ولی مهندس و دکتر و... را بیشتر میپسندم چرا که حاصل رنج و مرارت سالیانیست.مهندس خوشحال شدیم که همچنان در مقابل ظلم و جنایت سکوت نکردید. از شخصیتی چون جنابعالی که آسایش زندگی خود و خانواده را در خارج به مخاطره و زحمت انداختید بیشتر انتظار داشتیم که ما چشم امید به نوشتها و نظریات شما داریم. لطفآ راهتان را استوار ادامه دهید. با تشکر

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز، فکر نمی کنم کسی در اینکه جمهوری اسلامی در ساختار قدرت و قانون اساسی نیاز به تغییرات اساسی دارد شک داشته باشد. ولی صحبت در ان جاست که راه رسیدن به این تغییر چگونه باید باشد؟ راه براندازی بیشتر به نظر یک پروسه پر خشونت است که باعث ریخته شدن خونهای بسیار میشود و امنیت نسبی کنونی در جامعه نیز تا مدت مدیدی از بین می رود... نکته اصلی که میخواستم بگم اینه که به هر صورت کشته شدن ستار یکی از مظلومانه ترین مرگ ها بود. یکی از بزرگترین توهین ها به حیثیت یک ملت و در عین حال اینکه ما هیچ کاری در مقابل اون نمی تونیم بکنیم این قضیه رو سخت تر هم میکنه. ولی من فکر میکنم در پس پرده خشونت های به ظاهر احمقانه اخیر یک تئوری وجود داره. به نظر میاد بعد از خرابکاری های احمدی نژاد و اصولگرایان در ایران یک تمایلی به حضور اصلاح طلبان در قدرت حتی در نزد خامنه ای به وجود امده. ولی گروه های تند رو در جمهوری اسلامی با این خشونت های آشکار سعی در مشکل کردن حضور اصلاح طلبان در انتخابات دارن. اونها با این کار میخوان اصلاح طلبان رو بر سر دو راهی واکنش یا عدم واکنش به این خشونت ها قرار بدن که در هر دو صورت به ضرر حضور اصلاح طلبان در انتخابات هست..

    پاسخحذف
  3. آقای واحدی من در ایران همانطور که میدانید در شرایطی نیستم که بسیاری از چیز ها را بگویم ولی این حادثه و شهادت مظلومانه ستار به نظر من تنها برای خالی کردن دل منتقدان و رعب و وحشت پراکنی است که توسط خود رژیم منحوس و فاشیستی خامنه ای به بیرون درز پیدا می کند تا بدانند که چه عاقبتی در انتظار معترضان حتی در فضای مجازی است و نیز خانواده ها را بترسانند که جوانان خود را محدودتر کنند .

    پاسخحذف