۱۳۹۱ آبان ۵, جمعه

آقای احمدی نژاد ! در راهپیمایی دکتر خزعلی شرکت کنید

پاسخ غیر حقوقی رئیس قوه قضائیه به درخواست سیاسی - تبلیغاتی احمدی نژاد برای بازدید از زندان  اوین، واکنش شدید احمدی نژاد را به دنبال داشت. رئیس دولت در پاسخ سر گشاده به نامه محرمانه قوه قضائیه ادعا کرد درخواست او ناشی از عدم اهتمام قوه قضائیه به اصول مهمی  از قانون اساسی بوده که به زعم احمدی نژاد مرتبط با حقوق اساسی مردم می باشد. ظاهراً قوه قضائیه وجود « شائبه هایی مبنی ارتباط میان بازدید از اوین با زندانی بودن علی اکبر جوانفکر» را مهم ترین دلیل برای مخالفت با درخواست ناگهانی احمدی نژاد دانسته است. احمدی نژاد در پاسخ به این بهانه جویی قوه قضائیه ، چنین نوشته است: «شما از کجا می دانید که دیدار با ایشان ـ جوانفکر ـ در برنامه کاری اینجانب بوده است؟» احمدی نژاد  همراه با اظهارنگرانی از تضییع حقوق اساسی مردم در دستگاه قضایی، جمله فوق را نیز در  نامه خویش  گنجانده تا ادعا کند بازدید او از اوین  در راستای حصول اطمینان رئیس جمهور از  « عدم نقض قانون اساسی »توسط دستگاههای دیگر است نه به خاطر دلجویی از یار زندانی خویش.

البته نگارنده دلایل متعددی دارد تا ثابت کند احمدی نژاد مزایای قانون اساسی رافقط برای قبیله سیاسی خویش می خواهد اما اکنون راهی بسیار مناسب برای اثبات صداقت احمدی نژاد وجود دارد. او در نامه خود به رئیس قوه قضائیه از اصول متعدد قانون اساسی  از جمله اصل بیست و هفتم نام برده که به ادعای او تأمین کننده حقوق اساسی مردم است. این اصل مقرر می دارد : «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است ».  در نامه  احمدی نژاد به صادق لاریجانی آمده است :« در   جلسه مورخ ۹۱/۴/۶ مسئولین قوه قضائیه در مشهد مقدس نگرانی خود را در باره اهتمام کافی قوه قضائیه به تأمین و رعایت حقوق اساسی ملت مندرج در اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول۲،۳،۶،۹،۱۹،۲۰،۲۲،۲۳،۲۴،۲۵،۲۶،۲۷،۳۲،۳۴،۳۵،۳۶،۳۷،۳۸،و۳۹ اعلام نمودم ». احمدی نژاد اگر در این ادعای خود صادق است همین امروز می تواند به وزارت کشور که مستقیماً زیر نظر خود اوست دستور دهد در اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی برای  راهپیمایی ۱۳ آبان ماه که دکتر مهدی خزعلی  جزء پیشنهاد دهندگان آنست مجوز صادر کند. البته برای حفظ امنیت این راهپیمایی، یک اقدام دیگر احمدی نژاد نیز لازم است . او باید در این راهپیمایی شخصاً شرکت کند. حضور احمدی نژاد درراهپیمایی ۱۳ آبان ماه که هدف آن  «  صلح طلبی و آزادی خواهی » است  می تواند تیر دونشانه ای از سوی احمدی نژاد باشد . این گوی و این میدان .

البته در همین جا اعلام می کنم من دعوت  علنی دکتر خزعلی در خصوص نیت او از برگزاری راهپیمایی را مبنا قرار داده ام و چنانچه او از این اقدام به دنبال اهداف انتخاباتی و ازجمله گرم کردن تنور نمایش  انتخاباتی سال ۹۲  باشد مخالفت صد درصدی خود با او را اعلام می نمایم.

۳ نظر:

  1. سلام
    جناب دكتر خزعلي كه نه خود را رهبر جنبش سبز و اپوزسيون مي داند و نه با شخص يا اشخاص حقيقي خاص سر دشمني و تسويه حساب دارد ؛ به عنوان يك شهروند مسئول با دوستاني همراه دست به ابتكاري براي برون رفت كشور از وضعيت ناموجه فعلي زده است و بر همين پايه خواهشم از ايرانيان دلسوزي كه دغدغه ميهن دارند اين است ؛كه با دل بي كينه براي بهروزي ميهن گام بردارند و از داوري هاي عجولانه خودداري كنند و كار اينكه چه كسي مي تواند مديريت كند به انتخابات آزاد و اراده مردم ايران واگذارند كه مردم قيم نمي خواهند و باييد بپذيريم كه آقاي دكتر خزعلي به عنوان يك ايراني و انساني مانند همه انسانها كه نه معصوم است و نه مقدس و نه خود را تافته جدا بافته مي داند؛ يك ايده مطرح كرده است و شهروندان نيز مختارند كه همراه بشوند يا نشوند. اينجانب به عنوان قطره اي از اقيانوس مردم ايران از هم ميهنانم خواهش شكيبايي دارم و در صورت تصميم به حضور در راه پيمايي با حفظ آرامش و سكوت اعتراض خود رابيان نمايند كه كوبنده تر از هزاران فرياد است و كساني نيز كه تصميم به عدم حضور دارند ؛ ضمن اينكه حق نقد ايشان محفوظ است ؛ انتظار نقد منصفانه از ايشان خواسته زيادي نيست و اميدوارم حاكميت نيز شكيبايي كرده و حق اعتراض مسالمت آميز شهروندان را محترم شمارد كه اعتراض مسالمت آميز دست گره گشاست و رد كردن اين دست ؛ كار گره را به دندان برنده مي سپارد كه ناخوشايند است. سيد ابراهيم كراماتي

    پاسخحذف
  2. هم اسم گرامی آقای مجتبی واحدی، سلام. من یکی از امضا کنندگان اولیه فراخوان دکتر خزعلی برای این راهپیمایی صلح هستم، و کارزار پوزش و بخششی که پیشنهاد کرده ام شاید اولین تشکل حمایت کننده این راهپیمایی خشونت پرهیز (و مخالف با "براندازی") سبز باشد--لطفآ لینک زیر را ببینید.

    با توجه به اینکه شما پشت به اصلاحات و شیخ عزیز و در حصر آن کرده اید از شما شدیدا رنجیده شدم، و به این دلیل وقتی پیشنهاد مچ گیرانه تان به احمدینژاد مدعی هواداری از حقوق ملت را دیدم (مبنی بر صدور مجوز و شرکت در راهپیمایی صلح دکتر خزعلی)، اول کمی متعجب ولی بعد کمی دلگرم شدم که شاید دارید کمی از افراط (مثل آن گونه افراط هایی که گنجی کرد و کمر میانه روی دوران خاتمی را بخشا شکست--و سبب شد گیر احمدینژادیون بیفتیم) فاصله میگیرد؛ تا آنکه آخرین بند "روز نویستان" را خواندم -- و دیدم نه، بدبختانه "یکی به نعل، یکی به میخ" معمولی شما (جهت "قهرمان" ماندن برای همه؟؟؟) ادامه دارد: "البته در همین جا اعلام می کنم من دعوت علنی دکتر خزعلی در خصوص نیت او از برگزاری راهپیمایی را مبنا قرار داده ام و چنانچه او از این اقدام به دنبال اهداف انتخاباتی و ازجمله گرم کردن تنور نمایش انتخاباتی سال ۹۲ باشد مخالفت صد درصدی خود با او را اعلام می نمایم." شک دارم، ولی ایکاش به "کارزار پوزش و بخشش" میپیوستید آقای واحدی، و بویژه آقای اکبر گنجی را هم تشویق به پیوستن میکردید.

    به هر حال، سبز باشید. مجتبی آقامحمدی کارزار پوزش و بخشش ایران--در فیس بوک
    http://www.facebook.com/pages/کارزار-پوزش-و-بخشش-ایران/102958486532702

    پاسخحذف
  3. با سلام
    این حرکت گامی مدنی است برای ارتقاء آستانه تحمل جناح حاکمِ انحصارطلب از یکسو و تمرین مبارزه مدنی و صلح آمیز از سوی دیگر!
    دوستانی که این سه سال را در خانه نشستند و حرفی نزدند و از دیوار صدا درآمد و از اینها صدایی درنیامد، قدری در روش های مبارزه مدنی تأمل فرمایید! تا کی در کنار والده آقا مصطفی پای قلیان می نشینید!

    پاسخحذف