۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

اگر جای رفسنجانی بودم

خبر رسید که هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کرده اند. نمی دانم مشاوران اقای هاشمی، اکنون اعتبار او را مدنظر می گیرند یا آنها هم به فکر نجات رهبر جمهوری اسلامی هستند که با رد صلاخیت هاشمی ، تعداد دیگری از یاران خود را از دست می دهد. اگر من به جای مشاوران هاشمی باشم از او می خواهم همین الان اطلاعیه صادر کند و به مردم خبر دهد که به تصمیم شورای نگهبان در رد صلاحیت خود ، اعتراض نخواهد کرد . او باید قبل از ورود رهبر و صدور حکم حکومتی ، اعلام کند که از ادامه رقابت ، منصرف است.


۸ نظر:

  1. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  4. با درود خدمت شما
    جناب آقای واحدی
    من شخصا از حکومت جمهوری اسلامی به شدت متنفرم و هر آینه خواستار سرنگونی این حکومت جانی، دزد و بی کفایت هستم. باور دارم که هر روز افزایش عمر این حکومت، میلیاردها دلار خسارت مادی و غیر مادی برای این سرزمین و مردمانش به همراه دارد. بخشی از این خسارت به دلیل دزدی ها و بی لیاقتی ها در استفاده مناسب از منابع و درآمدهای کشور است و بخش بزرگتر به دلیل عدم پیشرفت صنعتی و اقتصادی است که امکان تولید کار و افزایش ثروت ملی را از مردمان کشورم ستانده است و روز به روز از جهان پیشرفته تر و حتی از کشورهای در حال توسعه هم در حال فاصله گرفتن هستیم. حتی از حمله نظامی خارجی به ایران چنانچه با هدف از میان برداشتن خطرات یک حکومت تروریستی در منطقه خاورمیانه هم استقبال می نمایم و یکی از دستاوردهای اینچنین رویدادی را سرنگونی جمهوری اسلامی می دانم. به هر حال هم اکنون نیز ایران در اشغال نظامی و دینی جمهوری اسلامی است.
    من یکی از هواداران و دوستداران رضا پهلوی هستم چرا که مَنِش دموکراتیک و پذیرش اصل انتخاب مردم را در روز رهایی و در یک انتخابات استاندارد با معیارهای جهانی پذیرفته است، ولی الزاما خود را پیرو همه باورها و موضع گیری های وی از جمله عدم مداخله نظامی خارجیدر ایران نمی دانم.
    در دور پیشین انتخابات ریاست جمهوری من با توجه به موضع گیری ها و افراد توانمندی که در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی گرد هم آمده بودند، رای خود را به نام وی به صندوق انداختم و پیش از آن هم به تشویق اعضای خانواده و دوستان نیز برای رای دادن به مهدی کروبی پرداخته بودم. پس از کودتای 22 خرداد 88 نیز چند نوبت در اعتراض به دزدیده شدن آرا، در تظاهرات خیابانی شرکت داشته و مورد نوازش نیروهای سرکوبگر نیز قرار گرفته ام.
    همه مطالب بالا را گفتم تا به طرح پرسش اصلی خود بپردازم. این پرسش ممکن است پرسش بسیاری از هم میهنان هم باشد.
    آیا تحریم انتخابات 24 خرداد 92 چنانچه با حضور هاشمی رفسنجانی همراه باشد، واقعا عاقلانه ترین کار ممکن است؟
    - درباره این پرسش ساده بایستی بگویم از چهار سال پیش تا کنون حتی برای یک روز نیز پارازیت های حکومتی، محل زندگی بسیاری از ایرانیان را ترک نکرده است. با توجه به آثار بی نهایت زیانبار این پارازیت ها، شاید با انتخاب هاشمی از شر این پارازیت ها که آثار خود را تا ده سال آینده و به شکل بیماری های سخت درمان (صعب العلاج) نشان خواهد داد، از این پس نجات یابیم.
    - بسیاری از گِرِه های کاری در رده های گوناگون که با تعطیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطوح مختلف کشور به وجود آمده، ممکن است با انتخاب هاشمی پس از یک دوره کوتاه برطرف گردد.
    - در هشت سال گذشته و به ویژه چهار سال پایانی آن، فضای کسب و کار به قدری شکننده، راکد، بی سامان گشته که من و بسیاری از مردم برای یک دوره یک هفته ای هم نمی توانیم برنامه ریزی کاری داشته باشیم.
    - تورم فزاینده و بی برنامگی ارزی و ریالی دولت در کنار عدم افزایش درآمد متناسب با تغییرات پیاپی قیمت ها، باعث شده بسیاری از مردم در رفع احتیاجات روزانه خود با مشکلات جدی روبرو شوند.
    - هزینه های درمانی آنقدر افزایش پیدا کرده که اگر انسان توفیق یابد و یکسره بمیرد شانس آورده!! روز گذشته تزریق یک سِرُم برای کودک دوساله بدون بستری شدن در بیمارستان حدود یکصدوپنجاه هزار تومان برایم آب خورد!! حالا شما هزینه عمل جراحی و بستری شدن یا هزینه درمان سرطان و ... را در نظر بگیرین. شانس بسیاری وجود دارد که دولت هاشمی بتواند با تنش زدایی و متوقف ساختن بلندپروازی های اتمی رژیم، دست کم روال زندگی را در ایران به سطح سال 83 و 84 برساند.
    - موارد بسیاری از اینگونه که برشمردم وجود دارد که مردم زیادی از جمله خودم را با همه باورهای شخصی که دارم مردد ساخته که رای بدهم یا خیر. راه رای دادن از خون نداها و سهراب ها و کیانوش ها و ... می گذرد ولی احتمال وقوع تقلب را در حد سال 88 نمی دانم. چون یکدستی کامل میان رهبری، سپاه، شورای نگهبان و وزارت کشور مانند سال 88 وجود ندارد.
    سپاسگزار خواهم بود چنانچه در یک نوشته مفصل و کامل با در نظر گرفتن همه جوانب، نظر شخصی خود را در زمینه های گوناگونی که برشمردم بیان نمایید.
    نگاه تردیدآمیز به انتخاب هاشمی از این روست که متاسفانه در آمریکا دموکرات های بی عملی مانند اوباما بر سر کار هستند که سودای تغییر رژیم به وسیله حمله نظامی را به صفر رسانده و همچنین اپوزوسیون نیرومند و بابرنامه ای وجود ندارد که بتواند در یک فرایند کوتاه مدت با بسیج عمومی در اعتصابات یا نافرمانی های مدنی گسترده، این رژیم را زمینگیر و سرنگون نماید.

    پاسخحذف
  5. آقای مجتبی، خودمونیم، تا بحال تو ایران کسی مثل خامنه ای به این مفتی بر کشور حاکم نشده.
    از قعر گمنامی به قله رفیع حاکمیت بدون هیچگونه سختی و مبارزه. اصلا شما تو بهرش رفتین که این ناکس چه مفت رو گرده مردم سوار شده و کرکری هم میخونه؟
    تمام شاهان و فرمانروایان ایران که سلسله ای رو پایه گذاری کردن کلی مرارت کشیدن و تازه اغلب جانشینانشون ارث مرارتهای اونها رو، بعنوان وارث مستقیم اونها، بردن. اما، این بی بته چی. باید نامش رو در کتاب دکوردهای گینس ثبت کنن بعنوان خوش شانس ترین " آدم " در تاریخ بشریت گه مفتکی مالک بزرگترین گنج تاریخ شده. همین رفسنجانی بود که او را با پلکان طلایی از چاه گمنامی بیرون کشید و کلید این گنج رو بهش سپرد. این که به ولی نعمت خودش رحم نمیکنه پس فگر کردید به آینده کشور و مردم رحم میکنه؟ ملت باید بدونه که اگه هر چه زودتر این ویروس رو از سرش وا نکنه این ویروس خواهد بود که ملت رو از سرش وا خواهد کرد.

    پاسخحذف
  6. این بازی سید علی با مردم است . فردا با حکم حکومتی تایید صلاحیت خواهند شد و این برای شیرین کردن انتخابات پرشور است . آخوندها خوب بلد هستند با مردم چگونه بازی کنند . شل کن سفت کن سیاست آخوندی حوزه ای است . برای کشاندن مردم پای صندوق رای هر بار یک بازی درست میکنند ! مگر میشود کسی که خودش همه کاره نظام بوده را رد صلاحیت کرد . اینطوری هم هاشمی تحقیر شده هم خامنه ای قدرت خرکی خودش را به رخ کشیده هم مردم ساده ای که فکر میکنند با امدن قاتل میکونوس و مرکز یهودی آرژانتین , به رفاه میرسند را خلع سلاح کرده .
    فریب این بازی ها را نخوریم . رئیس دولت هر الاغی باشد فرقی ندارد . چرا که همه کاره ولی وقیح است . اینکارها برای داغ شدن بیشتر تنور انتخابات است . ما مردم ساده ایران فراموشکاریم . تحریم کنیم تا به آرامش برسیم .

    پاسخحذف
  7. با حکم حکومتی تائید میشه .ولی روی سخنم با کسانی است که هنوز می خواهند به این خیمه شب بازی رای دهند.و شما اصلاح طلبان که روح دموکراسی که حاکمیت مردم بر مردم است را نفهمیده اید و به گدائی آن از دیکتاتور دینی در اویخته اید.سلطان مادام العمر غیر پاسخگو که با اذن او وارد انتصابات شوید با سفارش او دوباره تائید صلاحیت شوید و با تنفیض او منصوب شوید.و پیوسته در جهت منویات او حرکت کنید. من که از این همه خفت به جان آمدم شما چطور؟

    پاسخحذف
  8. با سلام.آقای واحدی .به نظرتون احمدی نژاد و تیمش به راحتی صحنه رو ترک می کنند؟!

    پاسخحذف