۱۳۹۲ خرداد ۱۱, شنبه

کدام توهین آمیز بود : مناظره دیشب یا تأیید صلاحیت این هشت تحفه؟

در یک گفتگو با صدای امریکا که از طریق اسکایپ انجام شد نظر خود در مورد مناظره دیشب کاندیداها را اعلام کردم . عده ای می گویند این مناظره ، توهین به شعور مردم بود در حالی که به نظر من، بزرگترین توهین ، زمانی اتفاق افتاد که این هشت بی اراده را به عنوان تنها کاندیداهای ریاست  جمهوری ، به مردم تحمیل کردند.  در این مصاحبه به نکات دیگری  هم اشاره کردم از جمله غفلت عمدی از « تأثیر مسئله هسته ای » بر مشکلات اقتصادی  ونیز خلاصه کردن همه مشکلات در دولت و نادیده گرفتن نقش رهبر و نهاد های زیر نظر او در خلق نابسامانی های کشور. یک داستان هم از مجادله شیخ حسن صانعی رئیس بنیاد ۱۵ خرداد با رفسنجانی در مورد پرداخت پاداش به اعضای مجمع تشخیص مصلحت گفتم.  متن مصاحبه را در اینجا بشنوید 

۸ نظر:

  1. و ما مردم چه میکنیم وقتی به ما توهین میشود ؟ میرویم رای میدهیم باز به خاطر ترس ، طمع، که مهری بخورد بر آن شناسنامه . یکی در دماوند رای میدهد که انتظاری نیست از او .دیگری در پاریس ، و تهران و ....
    گریه دارد واقعا وضع ما مردم . گویا کاری هم از دست کسی ساخته نیست . گرگان بین المللی هم که هرکدام تکه ای از ما میکنند و میبرند .و نقشه میکشند برای ساخت افسار جدید و نو ، گویا این ج ا کهنه و پوسیده شده .
    قصدم ایه نحس و نا امیدی خواندن نبود ، فریاد و فغانی بود که نخود آگاه به خاطر درد بروز میکند

    پاسخحذف
  2. با انکه من نه حکومت را قبول دارم نه رادیو تلوزیون میلی را .ولی کسی که خود را کاندید میکند باید پاسخگو باشد حتی اگر سوال به نظر آنها اشتباه باشد .و این هشت خفیف باید بفهمند سر نخ دست کیست و به لطف حکومت استبدادی نامشروع و منحوس جای چه نخبگان و اندیشمندانی را غصب کرده اند پس بی جهت خود را ورای مورد تمسخر قرار گرفتن تلقی نکنند .باید شیرفهم شوند بدون عنایت اغا عروسکان خیمه شب بازی بی حرکتی هستند که یک گوشه افتاده اند.

    پاسخحذف
  3. آقای واحدی امیدوارم شما از آن طرف بام نیفتید. این طور که شما همه کاندیداها را به یک خط ردیف کرده و همه را 8 بی اراده! می‌خوانید هم درست نیست. این طور دسته بندی کردن انسانها هم خود فاشیستی است. به نظر شما آزادی بیان درست است و آزادی عقیده صحیح است اما اگر کسی مثلاً به ولایت فقیه عقیده داشته باشد یا اینگونه ابراز کند بی‌اراده است؟ چرا وجود آن اراده‌ای که در راستای فکری شما نیست را نمی‌پذیرید؟ اگر فردا روزی ایران به دست تغییرخواهان بیفتد و این نظام دگرگون شود، آیا کسانی که به حکومت دینی معتقد هستند و به ولایت فقیه اعتقاد دارند از گردونه نظام جدید شما خارج هستند؟ این چگونه دموکراسی‌ای خواهد بود آقای واحدی که از هم اکنون وجود هر اندیشه متضاد، حتی اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه را برنمی‌تابید و روحانی و عارف را با همان چوب می‌رانید که جلیلی و قالیباف را! جناب واحدی شاید شما در اعتقاداتتان آنگونه که در بیانتان می‌نمایید نباشید و امیدوارم اینگونه باشد اما این بیان شما، روز به روز از اعتماد و اعتقاد من به حرفهای شما می‌کاهد و ممکن است برای افراد دیگری نیز کمابیش همینگونه باشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرچه طرف صحبت شما آقای واحدی است ، کسانی که اساس قوانین بازی دموکراسی را قبول ندارند بدون شک از این بازی خارج خواهند بود . (لفظ بازی استعاره است).
      یقینا فاشیست ها ، نژاد پرستان ، طرفداران سلطه و دیکتاتوری نمیتوانند از سیستمی که مخالف آن هستند استفاده کنند .
      متاسفانه ما فکر میکنیم هرچه از صندوق رای بیرون بیاید مشروع است و نام آن را دموکراسی میگذاریم .
      صندوق رای نمیتواند اساس خود را به رای بگذارد که مثلا رای بدهیم که آیا میخواهیم کشور به روش دیکتاتوری اداره شود یا نه . یا به رای بگذراریم که آیا همه افراد کشور از حقوق برابر اعم از زن ، مرد مسلمان مسیحی ، دین دار بی دین برخوردارند یا نه .
      در آن سیستم دموکراسی آینده کسانی که اساس قوانین این بازی را قبول ندارند ،بدیهیست که از امتیازات ناشی از همین بازی نیز خود ، خود را محروم کرده اند. مانند اینکه کسی آنارشیست باشد و به هیچ نوع حکومتی معتقد نباشد و بخواهد نماینده مجلس یا دولت هم بشود.
      طرفداران حکومت دینی هم تا جایی که حق حکمت مردم بر مردم برای همیشه(نه فقط برای تعیین حکومت برای یک بار ) ، پایبندی به حقوق بشر بدون تبصره و پسوند اسلامی یا غیر اسلامی ، برابری هر نوع دین و آیین ، باشند ، در بازی شرکت خواهند کرد .
      روحانی و عارف هم که فعلا مهره بازی این آقایان شده اند. تمام مشکلات به به گردن دولت انداخته میشود ، در حالی که مشکل اصلی رهبریست ، و ماجراجویی هسته ای او .

      حذف
    2. متاسفانه آقا مجتبی بخود زحمت نمیده لاقل جواب بعضی از این کودنها روبده! پس من به توجناب Eل چاباللهرو
      عرض کنم که ؛ برو سرت رو بگذار و بمیر با اون ولی فقیه بی همه چیزت.

      حذف
  4. الان باید بگیم فقط شما خوبی یا مثلا فقط هاشمی رفسنجانی خوب بود؟ حالا که نگذاشتند بیاد باید بمیریم؟ صبر کنیم تا دونه دونه سر هممون رو ببرن؟
    مثل اینکه شما هم اونور آبی شدی آقای واحدی... بیا اینجا ببین ما داریم چی میکشیم بعد حرف بزن.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همین امثال تو و وحشت ذاتی در امثال توست که این دیو ها هنوز دارن حکومت میکنن. مگه هر کس که داشت از طب میمرد باید برود زیر آب جوش!

      حذف
  5. قدم اول شناخت مشکل و تشکیل اراده درست برای تغییر است .
    مادامی که اولویت ها درست( برای ملت ) مشخص نشود کاری از پیش نمیرود .
    مانند انقلاب ۵۷ که پشت وانه مردی داشت ، ولی کسی به دنبال حکومت مردم بر مردم نبود .از همان آغاز یا به دنبال مبارزه با امپریالیزم جهانی بودیم، یا به دنبال حکومت الله بر زمین، یا بازگشست اعلی حضرت همایونی.
    هنوز هم همان است. منتها جبهه دموکراسی خواهی قویتر شده ، دیگران هم دم از دموکراسی خواهی میزنند ، اما رفتار و کردارشان چیز دیگری میگوید . مثال هم خودتان بگردید پیدا میکنید .
    .
    چه در داخل کشور چه در خارج از آن .

    با آمدن عارف ، روحانی ، رضایی ... چیزی تغییر نمیکند ، چون مساله اصلی کشور یعنی بحران هسته ای و تحریم های ناشی از آن ، انحصار طلبی سپاه ... همه در دست رهبری و اطرافیان او است.

    پاسخحذف