۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۶, شنبه

کمپین کمک به دیکتاتور


پانزدهم اردیبهشت نود و یک

امروز از صبح خیلی گرفتاری داشتم و فرصت نکرده بودم به سایت های خبری ، سری بزنم . حدود ظهر به وقت واشنگتن ، سری به « بالاترین » و برخی شبکه های اجتماعی زدم که در حال حاضر منعکس کننده دیدگاهای مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی هستند . باور کنید نمی توانستم آنچه را که می دیدم باور کنم . گویی همه فعالان اپوزیسیون ، به صورت یکجا دچار مکاشفه شده و عامل اصلی همه نابسامانی ها وظلم ها در داخل ایران را شناسایی کرده اند . طبق این مکاشفه یا کشفیه ، اگر مهدی خزعلی در حین اعتصاب غذا در زندان جمهوری اسلامی ، جان به جان آفرین تسلیم می کرد امروز ، «ایران »یک «گلستان به تمام معنا » بودابتدا فکر کردم پیشنهاد خزعلی موجب هجوم زایدالوصف مردم به مراکز اخذ رأی شده و این حضور، تبلیغات سران جمهوری اسلامی به نفع خودشان را تسهیل کرده است . اما به برنامه های ضبط شده همه شبکه های تلویزیون جمهوری اسلامی ، نگاهی انداختم و دیدم خبری نبوده است. بعدا فهیدم همه دعوا بر سر اطلاعیه ای است که دو روز قبل بر روی وبلاگ مهدی خزعلی قرار گرفته است. این اطلاعیه متعلق بهگروهی می باشد که از آنها با نام «شورای هماهنگی جنبش سبز ایران » یاد شده و بر خلاف « شورای هاهنگی راه سبز امید » که خواستار تحریم انتخابات بود از مردم تهران دعوت کرده که در مراکز رأی گیری در تهران حاضر شوند و تک رأی خود را به نام علی مطهری به صندوق ها بیندازد.

قاعدتا لازم به توضیح نیست که من موافقتی با پیشنهاد خزعلی نداشتم و مخالفت خود را در قالب دو یادداشت و یک گفتگوی پر مخاطب تلویزیونی به صورت علنی اعلام کردم . اما رفتار برخی مخالفان خزعلی ، هیچ تناسبی با « مخالفت با تک رأی به مطهری » نداشت . آنها ابتدا این فرضیه را مطرح کرده اند که « خزعلی ، عنوان شورای هماهنگی راه سبز امید را سرقت نموده است» . سپس « عمل سرقت » توسط خزعلی را تقبیح و نهایتاحکم « مهدور الدم بودن » را همراه با « مجوز هتک حرمت » او اجرا نموده اند .

حقیقت آنست که که مخاطبان شبکه های اجتماعی ، بر خلاف برخی حامیان سنتی جمهوری اسلامی ، آگاه تر از آن هستند که مثلا تفاوت « شورای هاهنگی راه سبز امید » را با« شورای هماهنگی جنبش سبز ایران » ندانند . هیچکس هم تاکنون از طرف خدا یا خلق خدا ، جنبش سبز را به صورت یکجا تقدیم دوستانی که من هم اکثریت آنها را نمی شناسم ـ شورای هماهنگی راه سبز امید ـ نکرده نا هیچکس دیگر حق نداشته باشد از عنوان « جنبش سبز » برای انجام فعالیت سیاسی استفاده کند . پس بر اساس کدام منطق ، عده ای از دوستان فعال در شبکه های اجتماعی ، خودشان حکم صادر می کنند و خودشان هم حکم صادره را با « فحاشی سریالی به خزعلی » اجرا می نمایند ؟

باردیگر مخالفت خود با هرنوع پیشنهادی که نتیجه آن شرکت در انتخاباتی که توسط دزدان آرای مردم اجرا می شود اعلام می کنم . از دکتر خزعلی هم گله دارم که چرا رفتار تک روانه و انتقاد برانگیز سید محمد خاتمی را به نحوی دیگر تکرار کرد . اما از سوی دیگر بر این باورم آنچه طی ساعات گذشته ، نسبت به دکتر خزعلی انجام شد بهترین هدیه به جمهوری اسلامی و برخی کارگزاران مستبد آنست . امروز در داخل حاکمیت ، غوغای عجیبی بر پاست و بسیاری از وابستگان ، به دنبال جداکردن راه خویش از کسانی هستند که جز به خود نمی اندیشند . بسیارند کسانی که تصمیم گرفته اند به جای ادامه همکاری با روش های استبدادی ، به همراهی با مردم آزادیخواه ایران روی بیاورند . اما گویی عده ای به صورت آگاهانه یا ناخود آگاه ، بنیانگزار یک «‌کمپین » شده اند که وظیفه آن ، وحشت آفرینی در میان « جدا شدگان ازدیکتاتوری » است . اعضای رسمی و افتخاری این کمپین ، بخواهند با نخواهند با رفتار افراطی خود در برابر «‌مهدی خزعلی » به « خزعلی »‌های دیگر هشدار می دهند که « در این طرف برای شما جایی نیست پس تا جانی در بدن و نفسی در سینه دارید در کنار دیکتاتور ها بمانید و آنها را تقویت نمایید »!آیا این رویه ، خواسته اکثریت حامیان جنبش سبز است ؟ بعید می دانم .

۳ نظر:

  1. جناب واحدی
    سلام
    در مورد این مطلبتون چند تا ابهام داشتم که می نویسم باشد که پاسخگو باشید.
    اول آنکه در مورد اصل مطلب و دلیل نگارش آن از جانب جنابعالی که به نظر می رسد انتقاد دوستان از آقای خزعلی بوده است باید عرض کنم که بنده دلیلی برای مخالفت با آن چیدا نمی کنم. جریان بسیار ساده است: اول آنکه پاره ای از دوستان (که به گمان بنده خود شما هم با آنها هم نظرید) با طرح ایشان مبنی بر شرکت در انتخابات و استفاده از هر ابزاری (ولو انجمن های من درآوردی) برای تبلیغ این طرح مخالف بوده اند و مخالفت خود را ابراز کرده اند. دوم آنکه برخی دیگر از دوستان به صورت کلی در مورد سکنات و سلوک این دوست گرامی (جناب خرعلی)دچار تردید هستند (که بنده هم چند صباحی است به صف همین دوستان پیوسته ام) و بحث بنده به عنوان مثال این است که چه طور می شود که جناب خرعلی دائم در حال آمد و شد به زندان است و تنها با یک اعتصاب غذا (؟) آزاد شده و به خانه بر می گردد و به قول یکی از دوستان لختی بعد از آزادی بسیار قبراق و سرحال در کوه ویدئو ضبط می کنند (که البته خدا را شکر که سالمند و ما بد هیج خلقی نخواهیم مگر آنان که خلق از دستشان در عذابند) ولی نرگس محمدی ها، نسرین ستوده ها و... ولو به هر گونه اعتصاب غذایی اعمم از تر و خشک حتی مجوز دیدن فرزند را هم نمی توانند بگیرند و حتی هدی صابر ها به خاطر استمرار بر اعتصاب غذا جان می بازند؟
    و چه می شود که ایشان که خود را هم راه ملت در رأی ندادن در دور دوم معرفی کرده بود به یکباه کمپین رأی دادن در دور دوم راه می اندازد؟ و در توجیه آن می گوید که بازجوی من خیلی خوشحال بود فلان و فلان رأی داده اند (و من نمی فهمم که اگر مثلا اینبار ملت به فراخوان ایشان بروند و رأی دهند، بازجوی ایشان از حضور میلیونی ملت خوشحال تر نخواهد بود؟!!)
    و در این برحه حساس که اعتماد از میان ملت رخت بربسته، با چه دلیلی و توجیهی ایشان (جناب خزعلی) به خودشان اجازه می دهند که بدون سند و مدرک و در رفتاری شبیه جناب رئیس جمهور (بگم؟ بگم؟ معروف) در یک ویدئو بیاید و متهم کند که فلان و فلان رأی داده اند و باقی هم هستند که رأی دادند و من نمی خواهم اسمشان را بگویم. به واقع نفع انتشار چنین مطلبی (ولو درست) را چه کسی می برد؟ و جز کاشتن بذر بدبینی و بی اعتمادی حاصلی را در پی دارد؟
    گله دیگر من از شما این است هنوز فرق است میان خاتمی و خرعلی که شما ایشان(خاتمی) را به عنوان ابزاری برای شماتت خرعلی استفاده می کنید. در تحلیل حداقلی، خاتمی کسی را دعوت به رأی دادن نکرد اگر به هر دلیل خودش رأی داد.
    در آخر، جناب واحدی، این خطوط که نوشتم، فقط و فقط به این دلیل بود که شاید شما بیش از من اطلاعاتی داشته باشید و بنده را هم از این ابهام خارج سازید. همچنان که گفتم بنده همواره سعی کرده ام که از نفوذ تئوری "توهم توطئه" و "دشمن پنداری" برائت بجویم ولی در عین حال نخواسته ام که پرسشگری ذهن را سد کنم.
    پ.ن: بنده از خود ایشان چندین بار از طریق وی سایتشان در مورد این ابهامات پرسیده ام که متأسفانه یا کامنت منتشر نشده و یا بی پاسخ مانده است.

    پاسخحذف
  2. مدتی است در نمایشگاه های بین المللی حوزۀعلمیۀ قم ازچهرۀ به گفتۀ خود چند شیطان!!! وچند فتنه گر پرده برداری می کند.
    (متن کامل این گزارش تصویری رادر لینک زیر مشاهده کنید)
    http://rsmw.org/News/11d9c0ac-ffde-4b66-b5da-b03618d2281c/

    پاسخحذف
  3. مدتی است در نمایشگاه های بین المللی حوزۀعلمیۀ قم ازچهرۀ به گفتۀ خود چند شیطان!!! وچند فتنه گر پرده برداری می کند.
    (متن کامل این گزارش تصویری رادر لینک زیر مشاهده کنید)
    http://rsmw.org/News/11d9c0ac-ffde-4b66-b5da-b03618d2281c/

    پاسخحذف