۱۳۹۲ مهر ۶, شنبه

از «ضد مذاکره» با برنز تا «فوت »در تلفن اوباما

چهار سال پیش  در چنین روزهایی ، سعید جلیلی به عنوان مذاکره کننده  اصلی هسته ای ، در حاشیه مذاکره با  نمایندگان گروه 1+5 با ویلیام برنز معاون وزیر خارجه امریکا مذاکره کرد. احمدی نژاد روز چهارشنبه پانزدهم مهرماه 88 پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت :« جلیلی از درخواست طرف امریکایی برای مذاکره استقبال کرد و اتفاقا مذاکراتشان ، مذاکرات خوبی هم بود» - اینجا-   تا یازده روز بعد از این اظهار نظر، نه کیهان چیزی نوشت نه دیگران حرفی زدند . اما روز بیست و ششم مهرماه همان سال ،ناگهان حاج حسین شریعتمداری دچار مکاشفه شد که گفتگوی جلیلی با برنز « ضد مذاکره » بوده است  ( بند سه سرمقاله حسین شریعتمداری را از اینجا بخوانید)
حالا با این مقدمات ، شما فکر می کنید حسین شریعتمداری در مورد گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما چه خواهد گفت؟ من فکر می کنم می گوید « اوباما به روحانی تلفن زده و رئیس جمهور انقلابی و ولایت مدار ما ، پاسخ او را با دمیدن چند فوت محکم   در گوشی تلفن ، داده است » البته این دفعه، ممکن است کشف شریعتمداری ، چند هفته یا حتی چند ماه یعنی تا زمان رفع نیاز آقا به امریکا، طول بکشد

۳ نظر:

  1. اینقدر استبداد حاکم به مردم و دیگر کشورها دروغ گفته که دیگه کسی برای قسم و فتوا و از این جور حرف ها تره هم خرد نمیکند. این مذاکرات هم به بن بست خواهد رسید وحجت هم بر همه تمام خواهد شد.

    پاسخحذف
  2. " آشتی قهرمانانه " !
    این البته از بخش شوخ مزاجیم صادر شد اما به نظر واقعا آشتی قهرمانانه ای شروع شده بین ایران و امریکا. ضمن احترام به روحانی، امید، تدبیر و تلاشش، باید بگم ایران مشابه و یا بهتر از روحانی بسیار داره اما واقعا بعید می دونم امریکا بهتر از اوباما داشته باشه ! این مرد کم نظیره و واقعا گاد بلس امریکا - گاد بلس اوباما !!

    پاسخحذف
  3. شریعتمداری به روحانی حمله کرده و مذاکره با اوباما را هم محکوم کرده. چه تحلیلی دارید؟

    پاسخحذف