۱۳۹۱ فروردین ۲۶, شنبه

از کشتی شکسته تا دامان کوتاه نظام

نماینده رهبر در دادسرای عمومی تهران ـ عباس جعفری دولت آبادی ـ که به ناحق او را دادستان تهران می نامند در گفتگویی اعلام کرده که « برای بازگشت موسوی ، کروبی و خاتمی به دامان نظام، هنوز دیر نشده است .»به نظرم رسید چند نکته در این مورد بنویسم
۱ ـ از حدود مهرماه سال ۸۹ ، بحث برخورد قضایی با آقایان  کروبی و موسوی ،به صورت جدی تر در رسانه های اصولگرا مطرح شد . در اوج  بستر سازی رسانه ای برای دستگیری سران نمادین جنبش سبز ، محمد رضا باهنر در گفتگویی تفصیلی به نقل از رئیس قوه قضائیه اعلام کرد :« من به دنبال دستگیری سران فتنه هستم، اما مقامات عالی رتبه نظام به دنبال این نیستند.»صادق لاریجانی دو ماه قبل از آغاز زندان خانگی کروبی و موسوی  هم در پاسخ به عده ای از نمایندگان مجلس که خواستار دستگیری این دو نامزد معترض انتخابات بودند گفته بود « آنها  را مجرم می دانم اما مصالح کلی حکومت را آیت الله خامنه ای تعیین می کند ». این سخنان به خوبی نشان می داد  تصمیم گیری در مورد این دو چهره سرشناس ، فقط در اختیار رهبر جمهوری اسلامی است. پس قاعدتا سخنان اخیر نماینده   رهبر در میدان ارک ـ محل استقرار دادسرای عمومی و انقلاب تهران ـ نمی تواند بدون اجازه  کاخ رهبری بیان شده باشد. به عبارت واضح تر ،  بحران های متعدد داخلی و خارجی ، رهبر ر ا به موقعیتی رسانده که ناچار است از درشت گویی هاخود ، کوتاه بیاید اما  ظاهرا کینه توزی های شخصی ، مانع از اعتراف به « کم آوردن »  شده و یکی از عوامل دست چندم را مأمور کرده که روند « ....مست بودم اگر...» را کلید بزند.
۲ـ جعفری دولت آبادی  در حالی از « امکان بازگشت پیشروان جنبش سبز به دامان نظام » سخن می گوید که نه تنها نشانه ای از « عقب نشینی  کروبی و موسوی »  به چشم نمی خورد بلکه گزارش آخرین دیدار آنها با خانواده هایشان گویای استقامت روزافزون ایشان بر مواضعی است که  از دیدگاه رهبر جمهوری اسلامی و مزد بگیران او، فتنه تلقی می شود . پس سخن اخیر  جعفری دولت آبادی را باید « آمادگی رهبر او » برای عقب نشینی از درشت گویی های خسته کننده دانست ؛  در حالی که این عقب نشینی ، قطعا حاصلی برای کودتاگران مستأصل نخواهد داشت.
۳ - در ماههای آغاز جنبش سبز ، رهبر جمهوری اسلامی  به دست اندرکاران جنبش توصیه می کرد که « از کشتی نظام پیاده نشوند » . در همان زمان ، مهدی کروبی در پاسخی آشکار به رهبر ، ازتبدیل کشتی نظام به قایق کوچکی سخن گفت که طیف سرنشینان آن ،  افراد محدود ونه چندان خوش نام همچون قاضی شریح نظام (احمد خاتمی )،  شکنجه گر سرشناس ( محمد رضا نقدی )،دزد آرای مردم(احمد جنتی ) ،  قاتل وقیح ( جلال الدین فارسی )، رئیس دروغ پرداز دولت ( محمود احمدی نژاد ) و تعداد محدودی از حامیان آنها هستند . اما ظاهرا تحولات ماههای اخیر کار را به جایی رسانده که  محدوده آن قایق به  یک « دامان کوتاه»  تبدیل شده  که  اغیار را به پناه بردن به آن دامان دعوت می کنند!
۴- عبرت آموز ترین   بخش از سخنان  جدید نماینده رهبر در دادسرای تهران ، قرار دادن نام سید محمد خاتمی در کنار اسامی  کروبی وموسوی است .پنج هفته قبل برخی سایت های اصلاح طلب   اعلام کردند :«مسعود خامنه ای فرزند رهبر جمهوری اسلامی غروب جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ به برادر همسر خود صادق خرازی تماس تلفنی گرفته پیغام می دهد که آقا (سید علی خامنه ای) به من فرمودند: « من از صبح دعا می کردم که آقای خاتمی از نظام جدا نشود، با شنیدن خبر رأی ایشان خوشحال شدم ایشان از نظام جدا نشدند!»م   اگر خبر منتشره توسط سایتهای اصلاح طلب به نقل از مسعود خامنه ای دقیق باشد ثابت می شود  این  تلاش آقای خاتمی ،  برای  بازگشت ایشان به دامان نظام کافی نبوده است . در مقابل ، سخن دولت ابادی اعتراف به این نکته است که در حکومت آقای خامنه ای ،  آنچه موجب عقب نشینی کودتاگران می شود مقاومت کروبی ، موسوی  ورهنورد و تأکید ایشان به ایستادگی بر مواضع اعتراضی است  نه  تسلیم در برابر درخواست های زیاده خواهانه نظام از جمله شرمت در انتخابات نمایشی!
سخن را با در خواستی از  «دادستان نما»ی تهران  به پایان می برم و از او می خواهم با کلمات « سیمرغ ، مگس و جولانگاه » یک جمله بسازد و آن را برای خود و بالادستی هایش قرائت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر