۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

گفتار بنیانگزار رفتار میراث دار

گفتار بنیانگزار رفتار میراث دار


در آستانه سی ویکمین سالگرد انقلاب ، رسانه ای که نام ملی بر خود گذاشته است به دنبال تحمیل شاخص های مورد نظر خود از طریق « بزرگ نمایی » برخی اظهارات بنیانگزار نظام جمهوری اسلامی است که در مقطع خاص زمانی بیان شده است . این گزینش ناشیانه ، نوعی اعتراف به بازگشت نظام به شرایط « عدم استقرار» است که تا کنون به عنوان شاخصه سالهای ابتدایی دهه ۶۰ معرفی می شد که لابد « شاخص سازان‌» واربابان ایشان از اعتراف به آن ، واهمه ای ندارند. شاید هم علاقمندی به تکرار خشونت های دهه شصت ، کودتاگران را به این شبیه سازی ها تشویق کرده است. اما آنچه این روزها از رسانه میلی پخش می شود همه اظهار نظرهای آیت اله خمینی نیست. ایشان در دوره ده سال و چند ماهه ای که از پاییز ۵۷ در پاریس آغاز ودر اردیبهشت ۶۸ (قبل از شدت گرفتن بیماری ) در جماران به پایان رسید اظهارنظرهای متعددی در خصوص آزادی، مفهوم عملیاتی « جمهوری اسلامی » ، حقوق اساسی شهروندان ونقش واقعی مردم در اداره کشور داشتند که قطعا بر میزان همراهی مردم با نظام پیشنهادی آیت اله خمینی ، تأثیر گذار بوده است.این مقاله به دنبال آنست که با یادآوری برخی نکات استخراج شده از مواضع رسمی بنیانگزار جمهوری اسلامی ، میزان وفاداری وارثان ایشان به آن مبانی را مورد ارزیابی قراردهد.

۱- آیت اله خمینی به مردم وعده داده بود در صورت استقرا ر جمهوری اسلامی ، حتی کمونیست ها در اظهار نظر ، آزاد خواهند بود. این وعده ، نه لطف آیت اله به مردم انقلابی ایران بلکه بازگویی حکم قرآن بود که ضمن تأکید بر « ازادی انتخاب مسلک » ، مسلمانان را به شنیدن همه اقوال برای انتخاب «قول احسن » تشویق می کند.اما امروز نه تنها کمونیست ها برای اظهار نظرآزاد نیستند بلکه عده زیادی از مسلمانان که در پیشبرد انقلاب همراه یا پیرو آیت اله بوده اند به خاطر بیان نظرات اصلاحی خود در چارچوب مقررات نظام، تحت انواع فشارها قراردارند.

۲- آیت اله خمینی قبل از برگزاری رفراندوم به مردم وعده داد که « در جمهوری اسلامی « هرفرد از آحاد ملت حق دارد مستقیما ودر برابر سایرین ، زمامــــدار مسلمین را استیضاح کند واو موظف است پاسخ قانع کننده بدهد » اما امروز نه تنها آحـــــــاد ملت از حق « استیضاح علنی زمامدار » برخوردار نیستند بلکه عضو مجلس خبرگان هم اگر بخواهد بخش کوچکی ازوظیفه قانونی خود را در داخل جلسه محرمانه خبرگان انجام دهد عده ای برای خلع او از نمایندگی مجلس خبرگان ، امضا جمع می کنند!

۳- بنیانگزار جمهوری اسلامی گویی پیش بینی می کرد که عده ای ، ولایت فقیه را به یک امر آسمانی و غیر قابل نقد تبدیل خواهندکرد لذا در بدو ورود به ایران به زبان ساده به همگان تفهیم کرد که « چون مردم مرا قبول دارند دولت تعیین می کنم » . او در ده سال اول استقرار جمهوری اسلامی از نزدیک شاهد جاه طلبی برخی زیردستان خودبود ویقین داشت پس از مرگ بنیانگزار، ولایت فقیه به « سلطنت رهبر » تبدیل خواهد شد و « نان خوران » ولایت برای سرکوب منتقدان ، آن را در ردیف بالاترین مقدسات قرار خواهند داد لذا درروز های پایانی عمر خویش ، بر سر « امام زاده سازان » که منتظر مرگ اولین « ولی فقیه ایران » بودند آب سردی ریخت و به صراحت اعلام کرد « ولی فقیه از جهت واجب الاطاعه است که مردم به واسطه منتخبان خود در مجلس خبرگان ، اورا انتخاب کرده اند » اما امروز هرکس بر اصالت نقش مردم در حاکمیت ایران تاکید کند « میراث خواران ولایت » خون اورا مباح می شمارند . آنهــــــــا کار را به جایی رسانده اند که وقتی رئیس مجلس خبـــــــرگان ، از نقش مردم در نظام جمـــــهوری اسلامی سخن می گوید « شیخ ویرانه ساز قوه قضاییه » با تمام قوا به میدان می آید و رئیس خود در مجلس خبرگان را به باد فحاشی می گیرد.

۴- آیت اله خمینی ، زمانی که از تجاوز برخی « گزینش ها » به حریم خصوصی مردم مطلع شد به صورت علنی به محکومیت آنها پرداخت ودستورات اصلاحی صادر کرد . اما « میراث دار ولایت » شبها آسوده می خوابد در حالی که می داند برای حفظ « ولایت » او از طریق ارعاب ، در کهریزک ها چه برسر جوانان مردم می آورند . حتی اگر میراث دار از وحشی گری های « حامیان پولی ولایت » بی خبر بود حتما این خبررا شنید که یکی از«حقوق بگیران ولایت » در برنامه تلویزیونی به زندانی کردن ۱۴۵ جوان به مدت سه روز در فضایی به مساحت ۷۰ متر مربع ، اعتراف کردودر بین اعترافات خود برای ارعاب بیشتر جوانان و خانواده های آنها اعلام کرد که « در این سه روز، ۲۵ نفر از اراذل اوباش خطرناک در همین فضای ۷۰ متری در میان جوانان زندانی نگهداری شده اند » . آیا همین اعتراف برای تفهیم این موضوع به خانواده های ایرانی نبود که « اگر جوانان خود را کنترل نکنید آنها را در فضایی کوچک به همراه اراذل و اوباش نگهداری خواهیم کرد تا هر بلایی دلشان می خواهد بر سر معترضان انتخاباتی بیاورند» ؟ آیا سکوت « میراث دار » در برابر تجاوز آشکار به حقوق کسانی که فقط « رأی گم شده خود » را می خواستند شباهتی به فریادهای علنی بنیانگزاردر اعتراض به حق کشی های رسمی و دولتی دارد؟ اشتباه نشود ! بسیاری از فریادهای بنیانگزار در اعتراض به حق کشی ها ، نتیجه مشخصی برای مردم حاصل نکرد اما حد اقل این خاصیت را داشت که تجاوز گران به خود اجازه نمی دادند به بهانه حمایت از ولایت، در داخل خانه خدا کسی را تهدید به تجاوز کنند که پدرش دو بار در جمهوری اسلامی به ریاست مجلس رسیده است.

۵- آیت اله خمینی ، شیخ خزعلی را به خاطر اظهار نظراتهام آمیز علیه یک سیاستمدارجوان ، به شدت مورد اعتراض قرار داد در حالی که اتهام افکنی شیخ خزعلی در تریبون عمومی صورت نگرفته بود . اما امروز میراث دارِحکومتیِ آیت اله خمینی، ساعت ها پای روضه خوانی مداحانی می نشیند که کار هرروزه آنها اتهام افکنی و فحاشی نسبت به خیل عظیمی از سیاست مداران ومدیران سی سال گذشته کشور است!

البته نمونه های دیگری هم می توان از گفتارهای بنیانگزار جمهوری اسلامی درخصوص امور داخلی وخارجی ارائه نمود وآن را با رفتارهای امروز میراث داران او مقایسه کرد. اما همین نمونه ها هم کافی است تا کسانی که سکوت خوددربرابر رفتارهای فعلی حاکمیت را با ادعای حمایت از میراث آیت اله خمینی توجیه می کنند به خود آیند.

۴ نظر:

  1. be name khoda
    plz az webloge man didan konid http://mohamad7342.mihanblog.com
    man chegone mitonam khabarnegare in rozname besham?emkan dare nazaretono raje be weblogam begin va komakam konid ta dar yeki az roznamehaye eslah talab mashghol be kar besham
    ba tashakor
    mohamad z

    پاسخحذف
  2. سلام
    خيلي دوستون داريم حاج آقا
    به اميد خدا زودتر رييس جمهور محبوب آقاي ميرحسين موسوي در جايگاه واقعي خودش قرار ميگيره و شما هم دوباره به وطن بر مي‌گردين.
    دوست دارم با ايميل با شما ارتباط داشته باشم.
    موفق باشيد
    lrsina@aol.com
    سينا

    پاسخحذف
  3. سلام
    شما را به سایت اجتماعی دنباله دعوت می کنم
    می تونید لینک مطالبتان را آنجا قرار دهید http://donbaleh.com

    پاسخحذف